Otodom z nowym logo, w reklamach nieruchomości mówią o mieszkańcach (wideo)
Serwis ogłoszeniowy Otodom.pl (należący do Grupy OLX) zyskał nową identyfikację wizualną, przygotowaną przez Kommunikat studio. Towarzyszy temu wizerunkowa kampania reklamowa pod hasłem „Znajdź dom, który Ci odpowiada”.
Nowy system identyfikacji wizualnej Otodom.pl został oparty na ewolucji i ulepszeniu dotychczasowych identyfikatorów marki, a także uzupełnieniu ich o nowe elementy.
- Naszym zadaniem nie było tylko uporządkowanie języka wizualnego Otodom, ale przede wszystkim zwizualizowanie zmiany jaka nastąpiła w strategii i komunikacji marki. Szukaliśmy również niekonwencjonalnego sposobu na zinterpretowanie tematu nieruchomości. Dlatego metafory zawarte w samym logotypie oparliśmy na prostych kształtach geometrycznych - wyjaśnia Kuba „Enzo” Rutkowski, który wspólnie z zespołem Kommunikat studio przygotował nową identyfikację.
- Plany budowy, czy sama architektura opierają się głównie na kształcie kwadratu i prostokąta. Dlatego uprościliśmy ikony daszków, domków do jeszcze bardziej elementarnej symboliki domu jaką stał się kwadrat. Markę Otodom przedstawiliśmy jako kształt idealny, czyli koło, które jest zawarte w samej nazwie poprzez litery O. Połączenie tych dwóch figur stworzyło symbol, który zastąpił literę “O” w wyrazie “dom”, aby wzmocnić jeszcze bardziej jego znaczenie - opisuje.
- Jako rynkowy lider mamy ambicję, by nasza rola była szersza: staramy się inspirować, doradzać i pomagać poruszać się w niełatwym świecie nieruchomości. Dzielimy się wiedzą i danymi, by poszukujący nowego domu mogli podjąć świadome decyzje. Słuchamy naszych klientów i wprowadzamy kolejne narzędzia, które ułatwiają transakcje użytkownikom indywidualnym, agentom i deweloperom. A jednocześnie dbamy o emocje. O to, by poszukiwanie domu marzeń było przyjemnością - komentuje Anna Adrian, marketing manager Otodom.
- Te zmiany wymagały wyraźnego podkreślenia, stąd decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej i nowej platformie komunikacji - podkreśla.
Nowe reklamy Otodom od agencji Leo Burnett
Równocześnie startuje wizerunkowa kampania reklamowa Otodom.pl pod hasłem „Znajdź dom, który Ci odpowiada”. W spotach narratorami są domy i mieszkania kupowane lub wynajmowane przez różne osoby. Koncepcję i kreację kampanii przygotowała agencja Leo Burnett w efekcie wygranego przetargu.
- Zauważyliśmy pewną analogię między poszukiwaniem domu i poszukiwaniem życiowego partnera. W obu przypadkach nieco błądzimy, balansujemy między tym, co podpowiada nam serce i rozum. Stąd pomysł przedstawienia Otodom jako „platformy randkowej”, która pomaga budynkom znaleźć idealnych mieszkańców, a ludziom – idealne domy. W końcu Otodom jest przestrzenią, w której wiedza i doświadczenie spotykają się z emocjami – tłumaczy Maciej Porębski, dyrektor kreatywny Leo Burnett.
- Personifikacja domów, która stanowi podstawę nowej platformy komunikacji Otodom, ma duży potencjał filmowy i niesie gigantyczny ładunek emocjonalny. Pokazując różne domy i historie ich spotkań z tak samo różnorodnymi właścicielami, dajemy widzom szansę na odnalezienie prawdy, a może też swoich potrzeb, marzeń i oczekiwań związanych z miejscem zamieszkania. Takie scenariusze to naprawdę rzadkość nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Ich lektura przeniosła mnie do złotych czasów światowej reklamy, przypominając ikoniczne już, kultowe filmy, dzięki którym postanowiłem zająć się reklamą i filmem w ogóle - dodaje Michał Marczak, reżyser spotów do kampanii.
W reklamach wykorzystani, w różnych aranżacjach, melodię z piosenki „Time To Pretend” grupy MGMT. Za muzykę odpowiada producent i instrumentalista, Marcin Macuk.
Akcja reklamowa obejmuje telewizję, radio, internet (m.in. social media, współpraca z influencerami) oraz aktywności PR.
Za zakup mediów pozainternetowych odpowiada dom mediowy Media Concept, za działania w internecie - SalesTube, za aktywności public relations - Havas PR Warsaw, natomiast za komunikację marki w social media - agencja dotRelations.
Według badania Mediapanel w lipcu br. wszystkie serwisy i aplikacje internetowe Grupy OLX zanotowały 16,81 mln użytkowników i 58,1 proc. zasięgu.
W zeszłym roku finansowym Grupa OLX (oprócz Otodom należą do niej platformy OLX, Otomoto i Fixly) osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 6,3 proc. do 852,5 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 285,52 do 274,77 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Otodom z nowym logo, w reklamach nieruchomości mówią o mieszkańcach (wideo)