Marketerzy także czekają na ostatni sezon "Gry o tron". Oto najlepsze reklamy nawiązujące do serialu
Już w poniedziałek 15 kwietnia HBO zacznie emisję ostatniego sezonu kultowego serialu "Gra o Tron". Narastającą falę emocji sprytnie wykorzystują niektóre marki, nawiązując w swoich reklamach do serii na podstawie prozy George'a R.R. Martina.
Tylko godziny dzielą fanów "Gry o tron" od premiery pierwszego z sześciu odcinków ostatniego sezonu serii, w którym wyjaśni się, kto wygra wojnę o Żelazny Tron. "Zima nadejdzie" już 15 kwietnia, do czego szykują się nie tylko miłośnicy serialu, ale i marketerzy. Część marek przygotowała reklamy, które nawiązują do fabuły lub choćby najbardziej znanych motywów serialu HBO.
Obi postawiło w swojej komunikacji na humor, przewrotnie grając na podwójnym znaczeniu słowa "tron".
Ten sam żart semantyczny postanowił wykorzystać sklep Bricomarché (Grupa Muszkieterów).
Marka prezerwatyw z Indii nawiązała w swojej grafice do jednego z popularniejszych motywów serialu - muru, do którego zmierza część postaci. I tu marketer wykazał się kreatywnością, jeśli pomyśleć o dwuznacznym znaczeniu słowa "mur" w kontekście prezerwatywy.
Świat reklamy szaleje przed finałem "Gry o tron"
Reklamowy szał na "Grę o tron" opanował także marketerów na świecie. Z okazji zbliżającej się premiery, klimatyczną reklamę przygotował producent whisky Johnnie Walker. Spot promujący wariant White Walker wykorzystuje motyw muzyczny znany z serii HBO.
Limitowaną edycję ciasteczek inspirowanych "Grą o tron" wypuściło na rynek Oreo. Na słodkościach zobaczymy smoka Targaryenów, lwa Lannisterów, wilka Starków oraz król Białych Wędrowców. Reklama ciastek mocno nawiązuje do czołówki "Gry o tron".
Podobną reklamę przygotowała amerykańska liga baseballu - Major League Baseball. Zamiast lokacji znanych z serialu, w spocie pokazano stadiony.
Swój napój w konwencji serialu HBO wypuściło na rynek Mountain Dew. Marketer zaprosił także do wyjątkowej zabawy gwiazdy sportu i muzyki.
We’re just a few days out from @GameofThrones premiere on @HBO. And we got a few friends to help us celebrate @MountainDew #LetsDo #ForTheThrone pic.twitter.com/pvq6W24OPX
— Mountain Dew® (@MountainDew) 2 kwietnia 2019
Sky Atlantic poszło o krok dalej niż inne marki - stacja zainicjowała specjalny pokaz, na którym motyw muzyczny "Gry o tron" zagrała na żywo orkiestra.
Kosmetyczna marka Urban Decay przygotowała dla fanów specjalną edycję kosmetyków, inspirowaną "Grą o tron".
Amerykański Czerwony Krzyż premierę wykorzystuje w szczytnym celu,zachęcając do oddawania krwi. Podobną akcję HBO zorganizowało w Warszawie.
Dołącz do dyskusji: Marketerzy także czekają na ostatni sezon "Gry o tron". Oto najlepsze reklamy nawiązujące do serialu