Open Finance: większy zysk dzięki dobrej sprzedaży produktów oszczędnościowych
Grupa Open Finance, której zysk netto wzrósł o 50% r/r do 30,3 mln zł w I kwartale tego roku pośredniczyła w sprzedaży produktów kredytowych i inwestycyjnych o łącznej wartości 3 465 mln zł, co oznacza spadek o 10% r/r, poinformowała spółka w komunikacie.
„Największe przychody z pośrednictwa w minionym kwartale generowała sprzedaż kredytów (43% przychodów). Na drugim miejscu znalazły się produkty regularnego oszczędzania (35% przychodów), których sprzedaż wzrosła o 187% (Q1 2012 r. w stosunku do Q1 2011 r.) pod względem wartości oraz o 230% pod względem liczby wniosków" - podała spółka.
Przychody z pośrednictwa wzrosły do 133,04 mln zł wobec 93,96 mln zł rok wcześniej.
Koszty działalności wzrosły do 98,37 mln zł wobec 69,37 mln zł w I kw. 2011 r.
W I kw. 2012 r. łączna wartość sprzedanych przez Open Finance i Home Broker produktów osiągnęła poziom 3,5 mld zł, z czego produkty kredytowe to 1,7 mld zł, a inwestycyjne – 1,75 mld zł.
Wartość kredytów hipotecznych udzielonych za pośrednictwem spółki spadła o 24% w skali roku do 1.718 mln zł w I kw. 2012 r.
Niższą sprzedaż produktów kredytowych spółka zrekompensowała lepszą sprzedażą produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych, która wyniosła 1.747 mln zł w I kw. i była wyższa o 11% w skali roku.
Wzrost w segmencie wysoko marżowych produktów regularnego oszczędzania sięgnął 145% w ujęciu rocznym, zaś pod względem liczby produktów wzrost wyniósł 178%.
Dołącz do dyskusji: Open Finance: większy zysk dzięki dobrej sprzedaży produktów oszczędnościowych