Ojciec bawiący się lalką z córką w nowej kampanii Barbie
Firma Mattel rozpoczyna nową kampanię marki Barbie - „Dads who play Barbie”. W spocie autorstwa agencji BBDO pokazuje mężczyzn - ojców w nowej roli: jako tych, którzy bawią się lalkami ze swoimi córkami.
Mattel już od pewnego czasu prowadzi komunikację marki Barbie, którą chce zwrócić uwagę na coś znacznie ważniejszego, niż tylko promocja tego brandu. Dotychczas marketer koncentrował się na takim przekazie reklamowym, który miał pokazywać i pomagać dziewczynkom wyobrazić sobie satysfakcjonującą przyszłość dla nich samych. Teraz idzie jeszcze dalej, odchodząc w pewnym sensie od stereotypowego obrazu ról przypisywanych kobietom i mężczyznom.
W rozpoczętej właśnie kampanii pod hasłem „Dads who play Barbie”, w spocie zatytułowanym „Doktor” z jednej strony pokazano typowego mężczyznę, który spędza niedzielne popołudnie jak zwykle, czyli oglądając mecze piłki nożnej. Jednak ten weekendowy rytuał przerywany jest dość często przez lalkę Barbie i córkę i wspólną z nimi zabawę.
W ramach kampanii powstało kilka 30-sek. spotów i jedna wersja dłuższa, trwająca półtorej minuty. Kristina Duncan, wiceprezes globalnej komunikacji marketingowej marki Barbie przekazała, że w kampanii pokazano historie sześciu autentycznych mężczyzn i ich córek.
Celem startującej właśnie kampanii Barbie jest nowe określenie pozycjonowania marki wprowadzonego w 2015 roku pod hasłem „You can be anything”.
Kampanię poprzedziła analiza badań ds Lindy Nielsen z Wake Forest University, z których wynika, że dziewczęta, które mają kochających ojców i dobre relacje z ojcami już we wczesnym dzieciństwie, są bardziej pewne siebie i bardziej samodzielne w dorosłym życiu.
Kampania obejmuje emisję spotów w telewizji i internecie, reklamy drukowane oraz w kinach. Nad kampanią pracowały agencje BBDO San Francisco i BBDO New York.
Dołącz do dyskusji: Ojciec bawiący się lalką z córką w nowej kampanii Barbie