„MasterChef Junior 3” stracił 440 tys. widzów, ale TVN nadal był zdecydowanym liderem w 16-49
Trzeci sezon talent-show „MasterChef Junior” oglądało średnio 2,01 mln osób. W porównaniu do drugiego sezonu, emitowanego w analogicznym okresie ub.r., produkcja straciła 440 tys. widzów. TVN w czasie nadawania programu był drugi całym rynku i zdecydowanie pierwszy w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 31,62 mln zł.
„MasterChef Junior 3” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 4 marca do 13 maja br. Średnia widownia premierowych odcinków wyniosła 2,01 mln osób, co przełożyło się na 12,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 17,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,82 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością cieszył się trzeci odcinek programu. Przyciągnął on uwagę 2,19 mln osób.
Program, w porównaniu do pokazywanej w analogicznym okresie rok wcześniej drugiej edycji talent-show stracił 440 tys. widzów. Wówczas tejże produkcję oglądało średnio 2,45 mln osób, a ich udział wynosił 14,77 proc. w 4+, 19,30 proc. w 16-49 oraz 16,67 proc. w 16-59.
TVN w paśmie nadawania „MasterChefa Juniora 3” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwszy w tym czasie był Polsat z udziałem na poziomie 13,02 proc., nadający w tym czasie serial „W rytmie serca” i początek „Kabaretu na żywo”. Trzecia była TVP1 (11,85 proc.; gł. „Blondynka”, „Wojenne dziewczyny” i początek filmów fabularnych), a najsłabiej wśród czterech czołowych stacji na polskim rynku wypadła TVP2 (4,70 proc.; „Big Music Quiz” i filmy).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 TVN był już jednak liderem.
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji dziesięciu premierowych odcinków formatu wyniosły 31,62 mln zł. Z kolei pokazywany rok temu drugi sezon zarobił z reklam 30,23 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Trzecią edycję talent-show wygrał 11-letni Bartek Kwiecień z Olsztyna.
„MasterChef Junior” to talent-show, w którym w gotowaniu rywalizują dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Przygotowane przez nich dania są oceniane przez: Mateusza Gesslera, Michela Morana i Annę Starmach, którzy są jurorami w produkcji. Program produkuje firma Endemol Shine Polska.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,87 proc.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef Junior 3” stracił 440 tys. widzów, ale TVN nadal był zdecydowanym liderem w 16-49