Drugi sezon „Korony królów” stracił widzów i zmniejszył rynkowe udziały
Pierwsze sześć odcinków drugiego sezonu „Korony królów” oglądało średnio 1,08 mln osób. W porównaniu do całego pierwszego sezonu produkcja zanotowała wyraźny spadek oglądalności - zarówno widowni jak i rynkowych udziałów - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Średnia widownia pierwszych sześciu odcinków drugiej edycji telenoweli, wyemitowanych w okresie od 3 do 11 września 2018 roku wyniosła 1,08 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 11,22 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 6,34 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 7,70 proc. w grupie 16-59 i 15,36 proc. w grupie 50+ - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do czwartku o godz. 18.30.
Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych odcinków obejrzało średnio 1,58 mln osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 326 tys., w 16-59 - 594 tys., a w 16-59 - 1,23 mln).
Najwięcej widzów przyciągnął odcinek produkcji pokazany 4 września. Śledziło go średnio 1,17 mln osób.
W pierwszym tygodniu emisji „Korona królów” miała 1,10 mln oglądających, a pierwsze dwa odcinki pokazane w drugim tygodniu śledziło 1,02 mln osób.
Duży spadek oglądalności nowych odcinków
Premierowy sezon historycznej telenoweli telewizyjna Jedynka emitowała od 1 stycznia do 23 maja 2018 roku. W tym okresie stacja pokazała 84 odcinki, które oglądało średnio 2,05 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 16,29 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,69 proc. w grupie komercyjnej 16-49, 10,74 proc. w grupie 16-59 i aż 21,74 proc. w grupie 50+.
Oznacza to, że nowe odcinki straciły 970 tys. oglądających. Wyraźnie spadły również rynkowe udziały produkcji we wszystkich analizowanych grupach wiekowych.
962 tys. widzów debiutu „Korona królów - taka historia…”
Od 7 września br. w piątki o godz. 18.30 stacja pokazuje trwający 20 minut cykl „Korona królów - taka historia…”, w którym prezentowane są materiały zza kulis produkcji. Mają one rolę misyjną - głównym celem tej audycji jest edukacja społeczeństwa w zakresie historii naszego kraju.
Pierwszy odcinek tego cyklu obejrzało średnio 962 tys. osób, co dało TVP1 10,22 proc. udziału w 4+, 6,17 proc. w 16-49, 6,45 proc. w 16-59 i 13,27 proc. w 50+.
„Korona królów” opowiada o kulisach władzy Kazimierza Wielkiego, króla Polski w latach 1333-1370, ostatniego władcy z dynastii Piastów. W tej roli w pierwszej serii wcielał się Mateusz Król, którego w drugim sezonie zastąpił Andrzej Hausner. Zastosowany zabieg z podmianą aktora wynika z faktu przeskoku czasowego pomiędzy sezonami o kilka lat. W postać Adelajdy Heskiej - drugiej żony Kazimierza Wielkiego wciela się z kolei Aleksandra Przesław.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: Drugi sezon „Korony królów” stracił widzów i zmniejszył rynkowe udziały
Ja bardzo lubię ten serial, a oglądam prawie wszystkie te codzienne seriale