„Klan” oglądało 1,6 mln widzów, TVP1 liderem. 35,43 mln zł z reklam
Niedawno zakończony sezon „Klanu” śledziło średnio 1,64 mln widzów, o 170 tys. osób mniej niż rok wcześniej. Serial jednak nadal dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów, a wpływy z reklam wyniosły 35,43 mln zł.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków telenoweli w całym sezonie 2017/2018 wyniosła 1,64 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 14,56 proc. w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 8,33 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 10,19 proc. w grupie 16-59. Najnowszy sezon „Klanu” pokazywany był w TVP1 od poniedziałku do piątku o godz. 17.55 (od marca br. od poniedziałku do czwartku).
Najnowszy sezon telenoweli wystartował 28 sierpnia ub.r. W pierwszym tygodniu emisji oglądało ją średnio 868 tys. widzów, a udział TVP1 w 4+ wyniósł 10,74 proc. i 6,5 proc. w 16-49. Tak niska widownia produkcji wynika z dużego spadku oglądalności TVP1 w dni powszednie w access prime-time, po tym jak m.in. zmieniono pasmo emisji teleturnieju „Jaka to melodia”.
Tydzień po starcie jesiennej ramówki Jedynka zdecydowała się wprowadzić korektę - zamienić miejscami docu-crime „Komisariat” z teleturniejem „Jaka to melodia”. Zmiana ta natychmiast wpłynęła na wzrost oglądalności „Klanu” - w okresie od 4 września do 17 października ub.r. telenowelę śledziło 1,43 mln osób, co dało TVP1 odpowiednio 14,14 proc. i 7,13 proc. udziału.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji na przestrzeni całego sezonu 2017/2018 wyemitowano 4 stycznia br. Przed telewizorami zgromadził on 2,27 mln oglądających, a jego udział w 4+ wyniósł 17,64 proc.
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 170 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 29 sierpnia 2016 roku do 9 czerwca 2017 roku) średnia widownia „Klanu” wyniosła 1,81 mln oglądających przy udziale na poziomie 15,63 proc. w 4+, 8,81 proc. w 16-49 i 11,32 proc. w 16-59.
TVP1 w czasie emisji produkcji nadal była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 13,59 proc. udziału. Trzeci był TVN („Szpital”; 10,45 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,38 proc.).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 lat Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Wpływy reklamowe wokół emisji telenoweli w sezonie 2017/2018 wyniosły 35,43 mln zł. Dla porównania rok wcześniej było to 59 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Klan” to pierwsza polska telenowela, której fabuła została wybrana w konkursie dla telewidzów ogłoszonym przez Telewizję Polską w 1997 roku.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2017 roku wyniósł 9,59 proc.
Dołącz do dyskusji: „Klan” oglądało 1,6 mln widzów, TVP1 liderem. 35,43 mln zł z reklam