Tylko 0,77 proc. udziału wszystkich kanałów sportowych w kwietniu
W zeszłym miesiącu liderem oglądalności wśród stacji sportowych był TVP Sport. Większość stacji z powodu zaprzestania transmisji imprez odnotowała duże spadki, a najwięcej stracił Eleven Sports 2 - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Ponad dwa miesiące temu z powodu rozwoju epidemii koronawirusa zarówno w Polsce, jak i na świecie w trybie nagłym odwołano niemal wszystkie bieżące imprezy sportowe. Wstrzymane zostały takie wydarzenia, jak m.in. PKO BP Ekstraklasa, Liga Mistrzów UEFA, Liga Europy EUFA, mecze towarzyskie reprezentacji, PŚ w skokach narciarskich i MŚ w lotach narciarskich. Organizatorzy na inny termin przenieśli również duże imprezy, które miały się odbyć za parę miesięcy - m.in. Euro 2020, czy Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020. Odwołanie imprez sportowych natychmiast wpłynęło na ogromny spadek oglądalności kanałów sportowych, które niemal z dnia na dzień zostały zmuszone do zaprzestania transmisji na żywo.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Udział TVP Sport w kwietniu 2020 roku wyniósł 0,23 proc. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zmniejszył się o 67,61 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.
Drugi był Polsat Sport, którego udział zmalał o 40,97 proc. do poziomu 0,18 proc.
Podium uzupełnia Extreme Sports, który awansował z miejsca ósmego. Wynik stacji w kwietniu br. wyniósł 0,05 proc. Zmniejszył się o 36,47 proc.
Najwięcej stracił Eleven Sports 2, który spadł z miejsca 12. na 16. Udział stacji zmalał o 94,44 proc. do 0,003 proc.
14. pozycję, z udziałem wynoszącym 0,006 proc. (po wzroście o 50 proc. - jedynym w zestawieniu), zajęła Motowizja.
Od września ub.r. w panelu Nielsen Audience Measurement dostępne są dwa nowe kanały platformy Canal+: Canal+ Sport 3 i Canal+ Sport 4, które uruchomione zostały 10 lipca ub.r. Pierwsza z tych stacji w kwietniu br. zanotowała 0,003 proc. udziału, a druga - 0,001 proc.
Sumaryczny rynkowy udział wszystkich stacji sportowych na polskim rynku (monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement) w ostatnim miesiącu wyniósł 0,77 proc. Względem kwietnia 2019 roku strata wyniosła 68,95 proc.
Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce w kwietniu br. również zajął TVP Sport, którego udział wyniósł 0,19 proc., po spadku o 71,13 proc.
Z szóstego na drugie miejsce awansował Extreme Sports (0,06 proc.; - 47,11 proc.), a trzeci był Polsat Sport (0,06 proc.; - 65,76 proc.), który awansował z czwartej lokaty.
Łączny SHR% wszystkich stacji wyniósł 0,52 proc. (spadek o 76,88 proc.).
Dołącz do dyskusji: Tylko 0,77 proc. udziału wszystkich kanałów sportowych w kwietniu