Obniżona prognoza wzrostu rynku reklamy TV w Polsce w 2011-2012
Analitycy Erste Securities obniżyli prognozy wzrostu polskiego rynku reklamy telewizyjnej do 4,9% na 2011 rok (z 7,7%) oraz do 6,2% w 2012 roku (z 9,4%) wobec wzrostu o 7,2% odnotowanego w 2010 roku, wynika z raportu datowanego na 14 września.
"Polski rynek reklamowy rozwija się coraz szybciej, gdyż reklamodawcy są bardziej pewni swoich budżetów, ze względu na stosunkowo stabilną sytuacją polskich konsumentów (sprzedaż detaliczna powinna wzrosnąć o 6,5% r/r w 2011 r. i o 6,7% w 2012 r. po wzroście o 8,4% w 2010 r.)" - głosi raport.
Analitycy podkreślają, że wydatki na reklamę zaczęły w tym roku rosnąć w Europie Środkowej, zaś w Europie Południowo-Wschodniej nadal znajdują się "pod presją: ze względu na niepewność co do sprzedaży detalicznej. Podkreślają, że w 2010 roku największe odbicie odnotowano w Polsce.
Erste zwraca też uwagę, że rynek telewizji cyfrowej w Polsce wszedł w fazę wolniejszego wzrostu ze względu na jego postępujące nasycenie.
"Oczekujemy kulminacji użytkowników DTH w l. 2012-2014 na poziomie blisko 7,2 mln użytkowników (wobec obecnych 6,3 mln). Cyfrowy będzie miał ok. 3,7 mln abonentów, podczas gdy należąca do TVN platforma 'n' powinna mieć ok. 1,85 mln abonentów (pre-paid i post-paid), zaś Cyfra+ powinna osiągnąć 1,7 mln abonentów" - czytamy dalej w materiale.
Spodziewają się oni, że współpraca platform "n" z Telekomunikacją Polską może po części napędzać wzrost bazy abonenckiej. Z drugiej strony, spodziewają się też, że plany zakupu operatora telefonii komórkowej Polkomtel przez głównego akcjonariusza Cyfrowego Polsatu przyniosą synergie w grupie.
Dołącz do dyskusji: Obniżona prognoza wzrostu rynku reklamy TV w Polsce w 2011-2012