Nowa kampania Personu
Kampania Persenu na nośnikach Clear Channel Poland w pierwszej trójce najlepszych kampanii reklamy zewnętrznej
Celem kampanii było skuteczne dotarcie do jak najszerszej grupy odbiorców oraz wyraźny wzrost świadomości marki Persen w kategorii środków uspakajających. - Zaproponowaliśmy klientowi sprawdzoną formułę kampanii tzw. mix nośników, w którym znalazły się zarówno tablice 4m x 3m, jak i citylighty. Zdecydował o tym cel kampanii oraz bardzo dobre wyniki wcześniejszych kampanii zrealizowanych w taki sposób m.in. dla Poczty Polskiej, Gingersa, dziennika Fakt czy Pudliszek - powiedziała Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland. Wysoką skuteczność opisywanych działań reklamowych dla marki Presen wykazało badanie efektywności kampanii - Plakat Impact Test - przeprowadzone przez niezależny Instytut Mareco Gallup w styczniu 2004r. , na próbie 960 respondentów w wieku 15-65 lat. Zasięg badania pokrywał się z zasięgiem kampanii.
Kampania okazała się prawdziwym sukcesem - była trzecią najczęściej wymienianą kampanią wśród ponad 13 przebadanych w miesiącu styczniu, wyprzedzając nawet stale eksponowane na tablicach 5,04m x 2,38m kampanie Media Marktu czy Geanta. W kategorii leków i produktów farmaceutycznych Persen był bezkonkurencyjny - respondenci prawie 4-krotnie częściej wymieniali go jako pierwszy z zapamiętanych leków (15% wskazań). Drugi spośród wymienianych leków miał zaledwie 4 proc. wskazań.
Rozpoznawalność kampanii Persen wśród wszystkich respondentów wyniosła 35 proc., gdy średnia z badań reklam leków i produktów farmaceutycznych, do dnia realizacji tego badania, była na poziomie 24 proc. Rozpoznawalność była wyższa w grupie kobiet (41%), w grupie pracowników umysłowych (44%), a wśród osób, które stosowały ostatnio leki uspokajające** wyniosła blisko 50 proc.
- Wyniki badań efektywności kampanii Persen po raz kolejny potwierdzają, że wykorzystanie dwóch formatów nośników outdoorowych pozwala bardzo skutecznie dotrzeć z przekazem reklamowym do szerokiej grupy odbiorców. To już kolejna nasza kampania wykorzystująca z sukcesem tzw. mix nośników. - podsumowała Anna Nowakowska-Godun, Dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.
* Kampanie reklamy zewnętrznej wymieniane spontanicznie przez respondentów w styczniu br.
** w ciągu ostatniego miesiąca
Inne
Dołącz do dyskusji: Nowa kampania Personu