Firma Nike stworzyła Nikeland na platformie Roblox
Marka odzieży sportowej Nike utworzyła na platformie gier Roblox nową interaktywną przestrzeń Nikeland. Wirtualne miejsce jest inspirowane prawdziwą siedzibą firmy w Beaverton w stanie Oregon i oferuje różnorodne gry, w których użytkownicy mogą uczestniczyć za pośrednictwem swoich awatarów.
Firma Nike utworzyła „Nikeland”, nową interaktywną przestrzeń wewnątrz platformy gier Roblox.
To wirtualne miejsce jest inspirowane prawdziwą siedzibą firmy w Beaverton w stanie Oregon i oferuje różnorodne gry, w których użytkownicy mogą uczestniczyć za pośrednictwem swoich awatarów Roblox. Działa tam m.in. cyfrowy salon wystawowy, w którym odwiedzający mogą przymierzyć sprzęt Nike, od klasycznego Air Force 1 i Nike Blazer po nowsze wersje, takie jak Air Force 1 Fontanka i Air Max 2021.
Nagrodami w grach będą niebieskie wstążki i złote medale. Pierwsze umożliwiają zdobywanie materiałów do budowania własnej przestrzeni, drugie odblokowują nowe wirtualne ubrania dla awatarów. Postaci w grze można ubierać w odzież z rzeczywistych kolekcji Nike.
Aby promować Nikeland, marka stworzyła specjalny obiektyw Snapchat dostosowany do swojej lokalizacji House of Innovation w Nowym Jorku. Obiektyw pozwala kupującym zastosować filtr rzeczywistości rozszerzonej na podłodze sklepu, który wyświetla awatary Nikeland i gry.
Nike poprzez te działania stawia pierwszy duży krok w metawszechświecie. Takiego posunięcia można było oczekiwać po tym, jak w ostatnich tygodniach pojawiły się doniesienia, że firma zgłosiła znaki towarowe związane z wirtualnymi tenisówkami i odzieżą.
Dowodzi też, że marketerzy poważnie traktują metawersum, próbując połączyć strategie cyfrowe i rzeczywiste oraz zaangażować młodych konsumentów, którzy są zaznajomieni z grami, a jednocześnie niechętnie stosują tradycyjne taktyki reklamowe. Vans, Chipotle i Hyundai są wśród innych firm eksperymentujących z promocjami na Roblox . Niedawna aktywacja Vans World, która ma podobieństwa do Nikeland, takie jak gry online i wirtualne przymiarki, przyciągnęła ponad 40 milionów odwiedzin.
Według firmy u podstaw Nikeland leży idea dostępu. Miejsce jest bezpłatne dla graczy Roblox, co jest próbą rozwiązania bariery kosztowej w prawdziwym sporcie. Ta inicjatywa obejmuje również utworzenie Rady Nike Play , nowej grupy młodych sportowców i twórców, którzy będą współpracować bezpośrednio z Nike, próbując określić, czego Gen Alpha chce od sportu.
Roblox stał się czołowym pretendentem do metaverse w kategorii gier. Platforma, która weszła na giełdę w marcu, odnotowała wzrost przychodów o 102 proc. rok do roku, do 509,3 mln dolarów w trzecim kwartale. Średnia dzienna liczba użytkowników osiągnęła 47,3 mln, wzrost o 31proc. r/r.
Dołącz do dyskusji: Firma Nike stworzyła Nikeland na platformie Roblox