SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nielsen będzie mierzyć oglądalność wideo w internecie, pierwsze dane w październiku

Firma Nielsen Audience Measurement będzie oferować pomiar oglądalności telewizji w internecie za pomocą streaming meter. To router, który przez wifi będzie mierzyć korzystanie z treści wideo, pierwsze dane mają być dostępne w październiku. Obecnie mierzy już oglądalność w 500 gospodarstwach domowych, do końca roku rozwiązanie ma pojawić się u tysiąca gospodarstw.

Agnieszka Gosiewska, prezes firmy NielsenAgnieszka Gosiewska, prezes firmy Nielsen

Pod koniec sierpnia jako pierwsi informowaliśmy, że firma Nielsen Audience Measurement wznowiła prace nad powiększeniem swojego panelu do docelowych 3,5 tys. gospodarstw domowych. Plany pokrzyżowała jednak pandemia koronawirusa i od czerwca br. mierzy 2540 gospodarstw.

Z naszych nieoficjalnych informacji wynikało również, że firma jest także coraz bliżej wprowadzenia na rynek urządzeń do pomiaru oglądalności telewizji w internecie za pomocą streaming meter i może to mieć miejsce jeszcze we wrześniu. To router, który przez wifi będzie mierzyć korzystanie z treści wideo, oglądanych w danym gospodarstwie domowym. Wskaźnik ten bada oglądalność nielinearną, pochodzącą z platform VOD i OTT, w których widz ogląda treści kiedy chce, w części lub całości.

Pierwsze dane do klientów trafią w październiku

Teraz "Parkiet" podał, że Nielsen liczy, iż pierwsze dane do klientów trafią w październiku, a urządzenia do pomiaru są już obecne w 500 gospodarstwach domowych. Planowo do końca roku miałyby pojawić się w 1000 gospodarstwach. Badanie nie będzie jednak na razie informować, jakie dokładnie programy, seriale czy filmy oglądają Polacy na platformach streamingowych typu Netflix - zgodę na podawanie danych musiałby wyrazić właściciel serwisu.

- Aktualnie panel Nielsen Media liczy 2540 gospodarstw domowych i obejmuje ok. 7 tys. osób. Przy powiększaniu panelu oprócz nowego miernika telemetrycznego instalujemy w gospodarstwach domowych także streaming meter, dzięki czemu uzyskujemy możliwość łącznego badania widowni tradycyjnej telewizji linearnej oraz streamingu wideo na urządzeniach takich jak: smartfony, laptopy, tablety czy telewizory podłączone do internetu. Z roku na rok coraz to więcej gospodarstw domowych w Polsce ma podłączony telewizor do Internetu. W 2019 roku był już on obecny w co czwartym gospodarstwie i ta liczba systematycznie rośnie - mówi Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce.

Jak tłumaczy, dzięki udostępnionym danym będzie można zrozumieć, kto, przez jaki czas, na jakich urządzeniach i jakie platformy wideo ogląda. Polska, po Szwecji, będzie jednym z pierwszych europejskich rynków posiadających dane dla streamingu wideo.

Od czerwca panel Nielsena został zwiększony o 540 do 2540 gospodarstw domowych, a liczba osób objętych badaniem wzrosła do 7 tys. Był to pierwszy etap prac nad zwiększeniem panelu pomiaru, z powodu pandemii koronawirusa prace techników uległy opóźnieniu. Agnieszka Gosiewska, dyrektor zarządzająca Nielsen Media w Polsce komentowała, że zmiana przyczyni się do zmniejszenia liczby spotów zerowych, dokładniejszego pomiaru mniejszych stacji i stabilniejszych wyników.

Rozwiązanie ma być z czasem udoskonalane. Zmiana będzie polegać na wprowadzeniu pomiaru konsumpcji TV online w gospodarstwach domowych. Klienci Nielsena będą otrzymywać dane o oglądalności TV na komórkach, tabletach, komputerach osobistych, a dane będą pozyskiwane właśnie ze specjalnych mierników - streaming meter.

Amerykański raport “Nielsen Total Audience” pokazuje eksplozję treści wideo. Obecnie w Stanach Zjednoczonych stanowią one 25 proc. treści  oglądanych na telewizorach podłączonych do internetu, zyskując na popularności szczególnie wśród osób w wieku 55+ lat, które już wcześniej były intensywnymi użytkownikami telewizji.

Najbardziej popularnymi źródłami streamingu na telewizorach w Stanach Zjednoczonych są: Netflix 34 proc., YouTube 20 proc., Hulu 11 proc. Serwis Disney+, który wystartował niecały rok temu osiągnął już 4 proc. udziału w streamingu. Ponad 12 godzin dziennie dorośli Amerykanie poświęcają na korzystanie z mediów, z czego blisko połowę stanowi korzystanie z treści wideo.

Od kwietnia 2018 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje nad koncepcją pomiaru tele- i audiometrycznego rynku mediów. Projekt pomiaru mediów, realizowany pod nadzorem KRRiT zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych.

Dołącz do dyskusji: Nielsen będzie mierzyć oglądalność wideo w internecie, pierwsze dane w październiku

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Try
Nielsen ma problem z rekrutacja i beznadziejne badanie założycielskie.
odpowiedź
User
Sonia
Nielsen jak zwykle przynielseni...
odpowiedź
User
lol
Nielsen ma problem z rekrutacja i beznadziejne badanie założycielskie.


Z jakiego działu cie zwolnili?
odpowiedź