SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ola Żuraw: Nie każdy może być influencerem

Influencer marketing to jeden z najgorętszych trendów w marketingu internetowym, a o zarabianiu w sieci w zawodzie ifluencera marzy coraz więcej młodych ludzi. Jak jednak podkreślały w czasie konferencji Brand New(s) Media, Technologie, Marketing i PR portalu Wirtualnemdia.pl, Barbara Caruso z agencji Lifetube i influencerka Aleksandra Żuraw to nie jest zawód dla każdego. Co jest kluczem do odniesienia sukcesu w sieci? I jak pomocna w pracy internetowego twórcy bywa profesjonalna agencja? 

Fot. I. Rek Fot. I. Rek

Modelka, a dziś przede wszystkim influencerka, Aleksandra Żuraw oraz współpracująca z nią Barbara Caruso, Senior Project Manager w Lifetube były gościniami panelu dyskusyjnego poświęconego współpracy z twórcami internetowymi, który był jednym z elementów wspomnianej debaty organizowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Działająca na influencerskim rynku od ponad dekady Aleksandra Żuraw nie ukrywała, jak pomocna w tej branży na co dzień bywa agencja i z jakiego rodzaju wsparcia korzysta. 

- Pomoc agencji jest bardzo szeroka, zaczynając od formalności, od spraw związanych z prawem, czyli tego, z kim możemy podejmować działania reklamowe i jak one powinny wyglądać. […] Wszystkim takimi kwestiami, które faktycznie zabierają mnóstwo czasu i formalności, nie muszę się zajmować i dzięki temu mam więcej czasu na twórczość, na myślenie nad contentem – mówiła influncerka, którą codziennie śledzi w mediach społecznościowych ponad 120 tys. osób.

Jak dodała Barbara Caruso, twórcy internetowi najczęściej potrzebują wsparcia w organizacji swoich działań, tworzeniu harmonogramów, wspomnianej już pomocy prawnej czy podczas negocjacji. – Jesteśmy taką agencją, która pomaga twórcy we wszystkich tych obszarach w kontaktach z klientami.

Często bywa i tak, że agencja pełni rolę pomostu i mediatora we współpracy influencera z klientem, pomagając uniknąć nieporozumień czy też rozwiązać te, które już się pojawią. - Jestem bardzo emocjonalną osobą i niektóre pożary mogłyby się skończyć naprawdę średnio, a agencja jest po to, żeby uspokoić i mnie, i zadowolić klienta – przyznała Aleksandra Żuraw.

Jak zgodnie podkreśliły panelistki debaty, kluczem do realizacji skutecznych kampanii influncerskich jest przede wszystkim zaufanie do samych twórców, którzy najlepiej znają swoją społeczność. – Żeby zrozumieć influencer marketing, trzeba wiedzieć, że to twórca wie najlepiej, jacy są jego odbiorcy i jak stworzyć content najlepiej dopasowany do swojej grupy odbiorców – zaznaczyła Barbara Caruso.

O czym zaś powinni pamiętać ci twórcy, którzy marzą o karierze influencera? Aleksandra Żuraw ma dla nich przede wszystkim jedną radę: być szczerym i autentycznym w tym, co zamierzają pokazywać innym w sieci. Jak przyznała, na początku kariery nie potrafiła w pełni wykorzystać swojego potencjału, maskując pewne cechy osobowości, które teraz z perspektywy czasu wydają się kluczowe w jej wizerunku.

- Nie wykorzystywałam totalnie swojego potencjału, tylko widziałam w swoim charakterze mnóstwo wad, które chciałam gdzieś tam przypudrować swoją kreacją siebie w internecie. Uważam to za swój największy błąd, bo przede wszystkim ta moja indywidualność, to moje roztrzepanie, ta moja emocjonalność jest tutaj sercem mnie w internecie. To jestem ja – podkreśliła Aleksandra Żuraw, zaznaczając, że praca influencera to tylko pozornie łatwa profesja. 

Nie każdy może być influencerem 

- Nie jest to zajęcie dla każdego, wiele osób byłoby przytłoczonych w dłuższej perspektywie tym, jak wygląda prawdziwy świat influencerów – dodała. Zgodziła się z tym przedstawicielka agencji Lifetube, podkreślając, że poza wspomnianą szczerością i autentycznością istotnym elementem sukcesu są też intencje, które przyświecają twórcom zaczynającym swoją przygodę z mediami.  
- Kiedy ktoś chce zostać influencerem dla pieniędzy i dla bycia sławnym, to nie zostanie tym influencerem najprawdopodobniej, albo zostanie za sprawą kontrowersji na tzw. 5 minut i szybko jego czas najprawdopodobniej się skończy. Oczywiście są wyjątki, ale tak to zazwyczaj wygląda – stwierdziła Barbara Caruso.

Trendy w influencer marketingu na 2025 rok

W rozmowie na temat influencer marketingu nie zabrakło także kwestii najnowszych trendów, które coraz wyraźniej dają się zauważyć w branży. Zdaniem Aleksandry Żuraw, dominującym trendem w 2025 roku będą współprace marek z mikroinfluencerami. Z kolei to, co z ciekawością obserwuje na razie za oceanem, to rozwój płatnego contentu dla najbardziej zaangażowanych fanów.

- Chodzi o ekskluzywne treści, które możemy dostarczać wyjątkowym odbiorcom, czyli tym najbardziej zaangażowanym. W Stanach obserwuje się właśnie dużo takich treści płatnych, które są przeznaczone dla wyjątkowych odbiorców, którzy opłacają subskrypcje. Jestem ciekawa, czy w Polsce to się rozwinie. Bardzo intensywnie będę to obserwować. 

Ponadto, jak zauważa twórczyni internetowych treści, coraz większą rolę w influencerskiej branży odgrywają narzędzia używające sztucznej inteligencji. - Już widzę, że w tworzeniu treści, podobnie jak w analizie danych, które są częścią pracy każdego influencera.