Netflix zyskał najwięcej - w dół vod.pl, CDA Premium i HBO GO (TOP10 serwisów VoD)
Wśród serwisów VoD w Polsce zdecydowanym liderem pozostaje Netflix, który osiągnął największy wzrost wśród czołowych witryn. Natomiast znaczącą zmalał odwiedzalność vod.pl, CDA Premium i HBO GO.
W czerwcu br. przeglądarkową wersję Netflixa odwiedziło 4,76 mln polskich internautów, co dało 17,5 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w serwisie 65,96 mln odsłon, każdy średnio 13,9 - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl
Netflix, podobnie jak wiele innych czołowych witryn VoD, zanotował znacząco niższe wyniki niż w kilku wcześniejszych miesiącach, kiedy odwiedzalności takich serwisów pomogła przymusowa izolacja społeczna z powodu epidemii koronawirusa. W marcu przeglądowy Netflix miał 5,38 mln użytkowników i 82,5 mln odsłon, w kwietniu - 5,68 mln użytkowników i 92,89 mln odsłon, a w maju - 5,56 mln odwiedzających i 83,58 mln odsłon.
Według analizy firmy Comapritech na koniec pierwszego kwartału 2020 roku Netflix miał w Polsce ponad 879 tysięcy płacących użytkowników i osiągnął przychody przekraczające 27,4 mln dolarów.
Sekcja VoD na WP.pl zanotowała w czerwcu 2,77 mln użytkowników i 12,85 mln odsłon, a vod.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 2,39 mln odwiedzających i 7,45 mln odsłon. W płatnym dziale Premium na CDA.pl 2,34 mln internautów wykonało 20,01 odsłon. W połowie maja notowane na giełdzie CDA podało, że liczba subskrybentów usługi Premium przekroczyła 300 tys., podczas gdy na koniec ub.r. wynosiła 231,7 tys.
W zestawieniu są platform VoD trzech największych nadawców telewizyjnych. TVP VOD zanotował w czerwcu 2,23 mln użytkowników i 29,68 mln odsłon, Player.pl (Grupa TVN Discovery) - 1,47 mln odwiedzających i 15,1 mln odsłon, a Ipla.tv (Cyfrowy Polsat) - 959,1 tys. użytkowników i 10,42 mln odsłon. W październiku ub.r. TVN Discovery Polska i Cyfrowy Polsat podpisały umowę joint venture dotyczącą utworzenia wspólnej platformy VoD, właśnie złożyły do Komisji Europejskiej wniosek o zgodę na ten projekt.
Serwisy nadawców tv w czerwcu zazwyczaj mają niższą odwiedzalność niż od marca do maja, bo kończą się wtedy ramówki wiosenne. W tym roku te ramówki już wcześniej zaburzyła epidemia: od połowy marca nie realizowano programów rozrywkowych z publicznością, a wskutek przerwania prac na planach zdjęciowych w połowie kwietnia zabrakło nowych odcinków niektórych seriali.
HBOGO.pl odwiedziło w zeszłym miesiącu 1,47 mln internautów, wykonując 15,1 mln odsłon. W rankingu są jeszcze dwie zagraniczne witryny: PrimeVideo.com (należący do Amazona) miał 374,8 tys. użytkowników i 3,33 mln odsłon, a Chili.com - 282,4 tys. odwiedzających i 396,6 tys. odsłon.
W dół vod.pl, CDA Premium i HBO GO
Łączna odwiedzalność dziewięciu czołowych serwisów VoD (bez PrimeVideo.com, który przed rokiem nie osiągnął wystarczającej odwiedzalności, by oszacowano ją w badaniu Gemius/PBI) nie wzrosła w czerwcu tak mocno rok do roku jak we wcześniejszych miesiącach. Razem zanotowały one 19,26 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 189,92 mln odsłon, co wobec 18,56 mln odwiedzających i 163,45 mln odsłon rok wcześniej oznacza wzrost o 670 tys. użytkowników (3,8 proc.) i 26,47 mln odsłon (16,2 proc.).
Dla porównania w kwietniu wyniki ośmiu czołowych witryn VoD poszły w górę rok do roku o 18,2 proc., a liczba odsłon - o 50,5 proc.
Zdecydowanie największy wzrost osiągnął Netflix: zyskał 1,83 mln użytkowników (62,5 proc.) i 27,47 mln odsłon (71,3 proc.). W sekcji VoD portalu WP.pl przybyło 517 tys. internautów (22,9 proc.) i 4,17 mln odsłon (48,1 proc.).
TVP VOD przy spadku liczby użytkowników o 173,1 tys. (7,2 proc.) zyskało 1,45 mln odsłon (5,1 proc.). Player.pl stracił 101,8 tys. odwiedzających (4,7 proc.), zyskując 3,42 mln odsłon (13,9 proc.), natomiast Ipla.tv zanotowała spadek liczby użytkowników o 209,9 tys. (18 proc.) i wzrost liczby odsłon o 451,7 tys. (4,5 proc.).
Z kolei vod.pl stracił 425,1 tys. użytkowników (15,1 proc.) i 2,53 mln odsłon (25,3 proc.), CDA Premium - 484,2 tys. użytkowników (17,1 proc.) i 4,13 mln odsłon (17,1 proc.), HBOGO.pl - 206,5 tys. odwiedzających (12,3 proc.) i 3,61 mln odsłon (19,3 proc.), a Chili.com - 47,3 tys. użytkowników (14,3 proc.) i 222,8 tys. odsłon (36 proc.).
Dołącz do dyskusji: Netflix zyskał najwięcej - w dół vod.pl, CDA Premium i HBO GO (TOP10 serwisów VoD)