Netflix testuje taryfę Ultra za 63 złote miesięcznie i uszczupla starsze pakiety
Netflix rozpoczął testy nowej struktury taryf w swoim cenniku. Serwis planuje wprowadzenie nowego pakietu o nazwie Ultra w cenie 63 zł miesięcznie. Jednocześnie w tańszych pakietach ograniczono liczbę urządzeń, na których jednocześnie można oglądać filmy i seriale na platformie.
Jesienią ub.r. Netflix wprowadził podwyżki abonamentu w Stanach Zjednoczonych oraz kilku krajach europejskich. Serwis wyjaśniał wówczas, że wyższe ceny pakietów mają m.in. pomóc w finansowaniu większej liczby oryginalnych treści produkowanych przez Netflix. W komunikacie firma zapowiadała także, że wyższe taryfy nie zostaną na razie zastosowane w Polsce.
Teraz Netflix rozpoczął jednak testowanie u nas nowego planu taryfowego. Jego podstawową nowością jest oferta pakietu o nazwie Ultra, który pozwala m.in. na odbiór treści w jakości Ultra HD oraz oglądanie filmów i seriali na czterech ekranach jednocześnie. Jest to najdroższy z czterech abonamentów, Netflix wycenił go na 63 zł miesięcznie.
Wprowadzając nowy pakiet Netflix pozostawił w niezmienionych cenach pozostałe 3 taryfy, jednak dokonał w nich pewnych korekt. W pakiecie Premium (52 zł miesięcznie) zmniejszono z czterech do dwóch liczbę urządzeń, na których można jednocześnie oglądać Netflixa. Podobnie jest w planie Standard (43 zł na miesiąc), w którym liczbę ekranów zmniejszono z dwóch do jednego.
Na razie nie ma żadnych informacji o tym, czy i kiedy Netflix chciałby wprowadzić zmiany w swoim cenniku. W komunikacie serwis potwierdza prowadzenie testów ograniczonych jedynie do wybranej grupy użytkowników, zastrzega także że testowane zmiany w pakietach mogą nie zostać nigdy zastosowane w przyszłości.
8 mld dolarów na produkcje w 2018 roku
Kilka tygodni temu Ted Sarandos, szef programowy Netflixa zapowiedział że serwis w br. na zewnętrzne licencje i produkcję własnych treści przeznaczy 8 mld dol. i zamierza wyprodukować 470 nowych filmów, seriali i programów.
W I kwartale tego roku Netflix miał 3,7 mld dol. przychodów, o 43 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto firmy wyniósł 290 mln dol. w porównaniu do 178 mln zł dol. rok wcześniej. Obecnie z usług Netflixa korzysta globalnie 125 mln odbiorców.
Dołącz do dyskusji: Netflix testuje taryfę Ultra za 63 złote miesięcznie i uszczupla starsze pakiety
pakiet premium pozostaje bez zmian, pakiet ultra ma dodatkowo treści HDR.