SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Podwyżka cen na Netfliksie. „Squid Game 2” przyćmił inne premiery

W krajach, w których Netflix wprowadził już tańszy pakiet z reklamami, wykupuje go ponad połowa nowych subskrybentów. Platforma właśnie podnosi swoje ceny w czterech krajach, m.in. USA i Kanadzie, gdzie ma prawie 90 mln klientów. Drugi sezon „Squid Game” przez miesiąc osiągnął wyższą widownię niż pozostałe premiery Netfliksa w ciągu trzech miesięcy.

Jak już informowaliśmy, w czwartym kwartale 2024 roku globalna liczba subskrybentów Netfliksa przekroczyła pułap 300 mln. W ciągu kwartału ich liczba poszła w górę o 18,91 mln do 301,63 mln, co daje wzrost o 6,7 proc.

To największa kwartalna dynamika w historii platformy. Poprzedni rekord wyznaczyła, gdy wybuchła epidemia: w pierwszym kwartale 2020 roku liczba klientów podskoczyła o 15,77 mln.

Subskrybenci Netfliksa wolą reklamy od wyższych cen

W sprawozdaniu Netflix wskazał, że w 12 krajach, w których wprowadził tańszy pakiet z reklamami emitowanymi przy treściach, w minionym kwartale wykupywało go 55 proc. nowych subskrybentów. Liczba klientów tego pakietu kwartał do kwartału poszła w górę o prawie 30 proc.

CZYTAJ TEŻ: Dekalog Netfliksa. Powody, dla których jest gigantem streamingu

Pakiet z reklamami zadebiutował w listopadzie 2022 roku. Obecnie jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Wielkiej Brytanii i Meksyku. W styczniu 2024 roku z tej oferty korzystało 22 mln użytkowników, w maju już 40 mln, a w listopadzie Netflix podał, że jest ich już 70 mln.

Teraz platforma ogłasza, że w 10 z 12 tych krajów klienci pakietu z reklamami będą mogli wykupić dodatkowo opcję członkostwa ekstra, dla osoby spoza swojego domu. Ten wariant wprowadzono globalnie dla użytkowników wszystkich pozostałych pakietów w ramach walki ze współdzieleniem kont poza gospodarstwem domowym.

Głównym priorytetem w 2025 r. jest ulepszenie naszej oferty dla reklamodawców, abyśmy mogli znacznie zwiększyć nasze przychody z reklam – zapowiada Netflix. W listopadzie ub.r. uruchomił w Kanadzie własną platformę technologiczną do emisji reklam, dającą większe możliwości targetowania i pomiaru kampanii. W br. chce są wprowadzić w pozostałych 11 krajach, w USA ma to nastąpić w kwietniu.

700 mln widzów na Netfliksie. „Squid Game 2” bez konkurencji

300 mln subskrybentów nie oznacza oczywiście, że tylko tyle osób korzysta z Netfliksa. Platforma szacuje, że treści na niej ogląda ponad 700 mln osób.

W zeszłym kwartale wśród nowych filmów zdecydowanie największą widownię zgromadziła „Kontrola bezpieczeństwa” – 160,1 mln odtworzeń (platforma dla każdego tytułu podaje wyniki w ciągu 91 dni od premiery). Pułap 50 mln obejrzeń przekroczyły natomiast „Nasz mały sekret” (84,4 mln), „Tamte Święta” (63,8 mln) oraz „Batalion 6888” (54,4 mln).

CZYTAJ TEŻ: Kiedy zadebiutuje trzeci sezon „Squid Game”? Jest prawdopodobna data

Bezkonkurencyjny i wśród seriali, i pozostałych produkcji Netfliksa okazał się drugi sezon „Squid Game”, który od premiery 26 grudnia, czyli w niecały miesiąc, obejrzano już 165,7 mln razy. Inne seriale osiągnęły wyniki kilka razy niższe: „Black Doves” – 46,8 mln, czwarty sezon „Outer Banks” – 36,8 mln, drugi sezon „Prawnika z Lincolna” – 33,9 mln, szósty sezon „Virgin River” – 27,5 mln. Z kolei serial „Nikt tego nie chce” obejrzano 56,2 mln razy.

Netflix droższy w czterech krajach

Wraz z wynikami z zeszłego kwartału Netflix ogłosił podwyżkę cen większości swoich pakietów w czterech krajach: Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Portugalii i Argentynie.

W USA miesięczna opłata za pakiet z reklamami drożeje o dolara do 7,99 dol. (czyli o 14 proc.), a za pakiet Premium – o 2 dolary do 24,99 dol. (9 proc.).

Netflix podkreśla, że cały czas inwestuje w swoją ofertę programową. – Od czasu do czasu będziemy prosić naszych subskrybentów o zapłacenie nieco więcej, abyśmy mogli reinwestować w dalsze ulepszanie platformy – zapowiada w sprawozdaniu.

CZYTAJ TEŻ: Netflix z większą przewagą nad Maksem. Które platformy streamingowe odwiedzamy najczęściej?

W Polsce subskrypcje na Netfliksie ostatni raz jak na razie zdrożały pod koniec sierpnia 2024 roku. Była to pierwsza podwyżka od trzech lat, obecnie najtańszy pakiet kosztuje 33 zł miesięcznie.

Amerykanie i Kanadyjczycy płacą najwięcej za Netfliksa

W minionym kwartale przyrost bazy subskrybentów Netfliksa był w miarę równomierny w czterech głównych regionach działalności platformy. W USA i Kanadzie zyskała 4,82 mln klientów, w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (czyli regionie EMEA) – równe 5 mln, w Ameryce Południowej i Środkowej – 4,15 mln, a w Azji i regionie Pacyfiku – 4,94 mln.

Od ponad roku platforma ma więcej klientów w regionie EMEA niż w USA i Kanadzie, ale to w tym drugim zarabia znacznie więcej. Średni przychód w przeliczeniu na subskrybenta w tych dwóch krajach zwiększył się rok do roku o 4 proc. do 17,26 dolara, co przełożyło się na wzrost kwartalnych przychodów z 2,93 do 4,52 mld dolarów.

W pozostałych regionach dynamika wpływów Netfliksa zależy częściowo od wahań kursów lokalnych walut do dolara. W regionie EMEA zwiększyły się one z 2,78 do 3,29 mld dolarów (średnio na klienta nastąpił wzrost z 10,75 do 11,11 dol.).

Dużo mniej dają firmie subskrybenci z Ameryki Południowej i Środkowej (w zeszłym kwartale przeciętnie równe 8 dolarów od każdego) oraz z Azji i regionu Pacyfiku (7,34 dol.). W tym pierwszym kwartale ów wskaźnik w lokalnych walutach podskoczył o 18 proc., ale w przeliczeniu na dolara zmalał o 7 proc.

Dołącz do dyskusji: Podwyżka cen na Netfliksie. „Squid Game 2” przyćmił inne premiery

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl