„National Geographic” z najwyższą sprzedażą wśród miesięczników podróżniczych. „Podróże” do góry
W pierwszych trzech kwartałach br. większość tytułów w segmencie miesięczników podróżniczych zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Voyage”. Jedyny wzrost odnotowały „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku wyniosła 30 735 egz. Była ona o 7,93 proc. niższa, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on średnio w liczbie 20 985 egz., po spadku w skali roku o 5,14 proc.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 4,36 proc. i uplasował się na poziomie 10 046 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
Z kolei najwięcej stracił, plasujący się tuż za podium magazyn „Voyage” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie zmalała o 25,09 proc. i wyniosła 4 067 egz. Tytuł ten ukazywał się do marca br.
ZKDP |
I-III kwartał |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
National Geographic Polska |
41 978 |
30 897 |
30 735 |
48 863 |
33 695 |
33 381 |
-7,93% |
NG Traveler |
31 742 |
20 989 |
20 985 |
34 060 |
22 138 |
22 121 |
-5,14% |
Podróże |
22 962 |
11 460 |
10 046 |
23 019 |
11 046 |
9 626 |
4,36% |
Voyage - Magazyn o Podróżach |
11 877 |
4 930 |
4 067 |
19 889 |
7 058 |
5 429 |
-25,09% |
We wrześniu 2016 roku liderem również był miesięcznik „National Geographic Polska”, którego wynik sprzedażowy w porównaniu do września 2015 roku zmniejszył się o 2,40 proc. do 30 551 egz. - jednocześnie był to jedyny spadek w zestawieniu.
Drugie miejsce należało do „NG Travelera” (22 520 egz.; wzrost o 24,41 proc. - największy w zestawieniu), a podium uzupełnia magazyn „Podróże” (11 335 egz.; do góry o 21,88 proc.).
ZKDP |
wrzesień |
Dynamika |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
|||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
W proc. |
Focus Poznać i Zrozumieć Świat |
107 960 |
73 920 |
73 783 |
125 000 |
62 701 |
62 335 |
18,37% |
National Geographic Polska |
41 000 |
30 672 |
30 551 |
45 000 |
31 696 |
31 301 |
-2,40% |
Podróże |
23 700 |
12 635 |
11 335 |
23 137 |
10 540 |
9 300 |
21,88% |
NG Traveler |
33 000 |
22 520 |
22 520 |
33 000 |
18 102 |
18 102 |
24,41% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic” z najwyższą sprzedażą wśród miesięczników podróżniczych. „Podróże” do góry