„Nastoletnie matki” poprawiły wyniki MTV. Stacja chce kolejnej edycji
Serial dokumentalny „Teen Mom Poland - Nastoletnie matki” oglądało w MTV Polska średnio 36 tys. widzów. Produkcja notowała lepszy udział w rynku od średniego osiąganego przez stację. MTV myśli o realizacji drugiego sezonu.
Premierowe odcinki „Teen Mom Poland” oglądać można było na antenie MTV Polska w niedziele o godz. 18.25 w okresie od 26 stycznia do 6 kwietnia br. Gromadziły one przed telewizorami średnio 36 tys. widzów, co przełożyło się na 0,24 proc. udziału MTV Polska w grupie 4+ i 0,49 proc. w grupie 16-49 - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla Wirtualnemedia.pl.
W paśmie nadawania premierowych odcinków „Teen Mom Poland” kanał MTV zajmował drugie miejsce wśród stacji dla młodzieży. Liderem z udziałem wynoszącym 0,53 proc. była muzyczna Eska TV, która dostępna jest jednak w naziemnej telewizji cyfrowej. Kolejne lokaty zajmowały 4fun.tv (0,12 proc.) i Viva Polska (0,10 proc.).
Z kolei w grupie widzów w wieku od 16 do 49 lat kolejność stacji była taka sama, Eska TV miała tam 1,01 proc. udziału, 4fun.tv - 0,25 proc., a Viva - 0,20 proc.
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
Eska TV |
81 385 |
0,53% |
1,01% |
MTV Polska - Teen Mom |
36 385 |
0,24% |
0,49% |
4fun.tv |
18 472 |
0,12% |
0,25% |
Viva Polska |
15 989 |
0,10% |
0,20% |
Serial notował też ponad dwukrotnie wyższy udział od średniego dobowego udziału MTV, który w okresie od 26 stycznia do 6 kwietnia br. wynosił 0,11 proc. Podobnie było w grupie komercyjnej, gdzie średni wynik stacji to 0,24 proc. udziału.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego co „Teen Mom Poland” dało MTV Polska. Dzięki popularności programu udało się nam podnieść oglądalność kanału w paśmie dziennym - mówi Wirtualnemedia.pl Jerzy Dzięgielewski, szef MTV Polska.
Serial „Teen Mom Poland - Nastoletnie Matki” przedstawiał historie czterech dziewczyn: Marysi, Ady, Ewy i Izy, które swoje rodziny założyły w bardzo młodym wieku. Produkcja pokazała, jak godzą one obowiązki mamy z nauką, pracą i życiem osobistym. Reżyserem formatującym serial był Marcin Koszałka, a za produkcję odpowiadali Anna Kępińska i Maciej Kubicki.
- „Teen Mom” poruszyło serca wielu widzów i dzięki współpracy z Fundacją MaMa miało przełożenie na polską rzeczywistość. Właśnie do szkół w całej Polsce trafiła broszura zainspirowana naszym serialem dokumentalnym. W tej publikacji młode kobiety znajdą wiele wartościowych informacji dotyczących wczesnego macierzyństwa - dodaje Dzięgielewski.
Szef MTV Polska chciałby, aby powstała druga edycja serialu. To będzie zależeć jednak od wielu czynników, jak m.in. dostępność bohaterów i twórców, powodzenie dystrybucji międzynarodowej pierwszego sezonu oraz znalezienie partnera strategicznego.
Dołącz do dyskusji: „Nastoletnie matki” poprawiły wyniki MTV. Stacja chce kolejnej edycji