Najgorszy w historii wynik Radia ZET. Rekord VOX FM, słaby start Polskiego Radia 24
Na pozycji lidera rynku radiowego w Polsce umocniło się RMF FM. Największy wzrost w okresie od sierpnia do października 2016 roku zanotowało VOX FM i TOK FM - na przeciwnym biegunie znalazły się Radio ZET i Trójka, a słaby start zanotowało Polskie Radio 24 - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od sierpnia do października 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,2 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 0,6 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,0 proc., po spadku o 1,2 pkt. proc. To najniższa słuchalność rozgłośni w historii badań radiowych w Polsce. Analiza obejmuje jeszcze wakacje, ale i wrzesień oraz październik, gdy Radio ZET wprowadziło jesienną ramówkę. Poranną rozmowę Moniki Olejnik zastąpiły wywiady Konrada Piaseckiego, a z anteny zniknął też m.in. niedzielny „7 dzień tygodnia” Olejnik.
Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 8,8 proc., po spadku o 0,6 pkt. proc.
Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,1 proc. Udział PR 3 poszedł w dół o 0,9 pkt. proc.
Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,5 proc. (+ 1 pkt. proc. - największy wzrost w zestawieniu).
Na ostatnim miejscu w rankingu zadebiutowało Polskie Radio 24 (0,3 proc.). PR 24 jest nadawane analogowo od początku września br., gdy przejęło częstotliwości wykorzystywane wcześniej przez Czwórkę. Dla porównania Program IV Polskiego Radia w fali sierpień-październik 2015 miał 0,5 proc. udziału.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
sierpień 2011 : październik 2011 |
sierpień 2012 : październik 2012 |
sierpień 2013 : październik 2013 |
sierpień 2014 : październik 2014 |
sierpień 2015 : październik 2015 |
sierpień 2016 : październik 2016 |
Radio RMF FM |
27,2% |
25,6% |
23,7% |
23,4% |
24,8% |
24,2% |
Radio ZET |
16,1% |
15,2% |
14,5% |
14,6% |
14,2% |
13,0% |
Jedynka |
11,1% |
12,0% |
11,1% |
11,0% |
9,4% |
8,8% |
Trójka |
8,2% |
7,9% |
7,2% |
7,2% |
8,0% |
7,1% |
Radio VOX FM |
1,4% |
1,7% |
1,5% |
3,4% |
3,5% |
4,5% |
Radio TOK FM |
1,2% |
1,1% |
1,0% |
1,2% |
1,4% |
2,1% |
Radio Maryja |
2,1% |
2,7% |
2,2% |
1,9% |
1,9% |
2,0% |
Antyradio |
- |
- |
- |
0,6% |
1,1% |
1,5% |
Radio RMF Classic |
0,6% |
0,8% |
1,0% |
1,0% |
1,1% |
1,0% |
Dwójka |
0,7% |
0,5% |
0,4% |
0,6% |
0,7% |
0,5% |
Radio Muzo.fm |
0,1% |
0,2% |
0,1% |
0,1% |
0,2% |
0,3% |
Polskie Radio 24 |
0,4% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,5% |
0,3% |
Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.
Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75) |
sierpień 2015 : październik 2015 |
listopad 2015 : styczeń 2016 |
luty 2016 : kwiecień 2016 |
maj 2016 : lipiec 2016 |
sierpień 2016 : październik 2016 |
Radio RMF FM |
24,8% |
24,1% |
24,9% |
25,1% |
24,2% |
Radio ZET |
14,2% |
13,6% |
13,6% |
14,1% |
13,0% |
Jedynka |
9,4% |
9,5% |
8,8% |
8,5% |
8,8% |
Trójka |
8,0% |
8,6% |
8,0% |
7,8% |
7,1% |
Radio VOX FM |
3,5% |
4,2% |
4,2% |
4,2% |
4,5% |
Radio TOK FM |
1,4% |
1,8% |
1,8% |
1,8% |
2,1% |
Radio Maryja |
1,9% |
2,0% |
1,7% |
1,8% |
2,0% |
Antyradio |
1,1% |
1,3% |
1,4% |
1,2% |
1,5% |
Radio RMF Classic |
1,1% |
1,4% |
1,3% |
1,1% |
1,0% |
Dwójka |
0,7% |
0,5% |
0,5% |
0,6% |
0,5% |
Radio Muzo.fm |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,2% |
0,3% |
Polskie Radio 24 |
0,5% |
0,5% |
0,4% |
0,4% |
0,3% |
N= |
21 017 |
21 045 |
20 940 |
20 898 |
20 883 |
Dołącz do dyskusji: Najgorszy w historii wynik Radia ZET. Rekord VOX FM, słaby start Polskiego Radia 24