Onet, TVN24 i "Rzeczpospolita" to najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. W czołówce Wirtualnemedia.pl
Onet z dużą przewagą nad kolejnymi na podium TVN24 i "Rzeczpospolitą" zajął pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych mediów w lipcu - podał Instytut Monitorowania Mediów. Znacząco wzrosła liczba cytowań Programu I Polskiego Radia, dziennika "Fakt" oraz portalu Wpolityce.pl. W czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl.
Podium rankingu ogólnego w lipcu otwiera redakcja portalu Onet z wynikiem ponad 5,2 tys. cytowań i prawie 12-procentowym wzrostem liczby cytowań w stosunku do czerwca 2020.
Na miejscu drugim uplasowała się stacja TVN24, a za nią "Rzeczpospolita", której pozycja w stosunku do ubiegłego miesiąca wzrosła o dwa miejsca za sprawą m.in. doniesień o podwyżkach obejmujących pracowników Kancelarii Prezydenta oraz wywiadzie, którego tytułowi udzielił minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro.
O trzy pozycje w stosunku do czerwca 2020 wzrosła też pozycja "Dziennika Gazety Prawnej", m.in. w wyniku publikacji informacji dotyczących projektu ustawy dzielącej województwo mazowieckie. Na miejscu ósmym znalazł się natomiast "Fakt", który pisał m.in. o tematach poruszanych na spotkaniach wyborczych. W lipcu w rankingu z wysokimi wzrostami cytowań występuje również portal Wpolityce.pl, który przedstawiał wyniki zleconego przez siebie sondażu przedwyborczego oraz Program I Polskiego Radia, w którym wywiadu udzielił prezes Prawa i Sprawiedliwości, Jarosław Kaczyński. O jedną pozycję w stosunku do czerwca 2020 wzrosła również pozycja portalu Interia.pl.
W lipcu w rankingu ogólnym najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się cztery portale internetowe, tyle samo stacji telewizyjnych, pięć tytułów prasowych i dwie stacje radiowe.
Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe
W zestawieniu najczęściej cytowanych portali internetowych dominował Onet, za nim w czołówce znalazła się Wirtualna Polska. Ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do czerwca miejsce trzecie zajął tytuł Wpolityce.pl cytowany ponad 1 tys. razy.
Do 528 wzrosła liczba cytowań portalu Wirtualnemedia.pl.
Cytowania telewizji i radia w lipcu
Tytuł najbardziej opiniotwórczej stacji telewizyjnej w lipcu zajmuje TVN24 z wynikiem ponad 3,2 tys. cytowań. Na miejscu drugim znalazł się Polsat News, a za nim TVN, które wzrosło o jedną pozycję w rankingu, osiągając wynik ponad 1,4 tys. wzmianek. O dwie pozycje w stosunku do czerwca br. podniosła się w rankingu Telewizja Trwam, w której komentarza dotyczącego wyborów prezydenckich udzielił Jarosław Kaczyński.
W lipcu najczęściej powoływano się na stację RMF FM, którą cytowano ponad 3,1 tys. razy. Na miejscu drugim, ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do ubiegłego miesiąca, znalazł się Program I Polskiego Radia, w którym prezes Prawa i Sprawiedliwości komentował wyniki wyborów prezydenckich. Czołówkę zamyka natomiast Radio Zet cytowane 787 razy. Duży wzrost cytowań zanotowano również w przypadku Programu 3 Polskiego Radia, w którym mówiono między innymi o przygotowaniach Rządu do drugiej fali epidemii koronawirusa w Polsce.
Najczęściej cytowane tytuły prasowe
Wśród gazet codziennych najwięcej cytowań w lipcu miała "Rzeczpospolita" (3236), dalej "Dziennik Gazeta Prawna" (2404), "Fakt" (1862) i "Gazeta Wyborcza" (1823).
W kategorii tygodników miejsce pierwsze kategorii zajął "Do Rzeczy", cytowany w lipcu 411 razy. Na drugim miejscu natomiast znalazła się Gazeta Polska, której pozycja w rankingu wzrosła aż o pięć miejsc – na łamach tygodnika wypowiadał się między innymi prezydent Andrzej Duda, analizowano również rozbieżne wyniki sondaży przedwyborczych. Czołówkę tej kategorii, z wynikiem 205 cytowań zamyka tygodnik "Wprost", który od kwietnia 2020 jest wydawany wyłącznie elektronicznie.
Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki to w lipcu "Perspektywy" i "Forbes" ".
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
W rankingu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym portale internetowe na miejscu pierwszym znalazł się Money.pl, cytowany w lipcu 794 razy. Drugim najczęściej cytowanym medium tej kategorii okazał się Businessinsider.pl, natomiast podium z wynikiem 257 wzmianek zamyka Bankier.pl.
W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym na pierwszym miejscu znalazła się "Rzeczpospolita", za nią "Dziennik Gazeta Prawna", a podium zamyka "Puls Biznesu", który cytowany był 334 razy.
Najczęściej cytowane media regionalne
W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych lipca na pierwszym miejscu, ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu, znalazło się Radio Poznań, cytowane 128 razy. Tuż za nim uplasowało się Radio Kraków, natomiast miejsce trzecie ze wzrostem o jedną pozycję zajęła Gazeta Krakowska, informująca o decyzji piłkarza Pawła Brożka dotyczącej zakończenia kariery sportowej.
Podobny wzrost zanotowała również "Gazeta Wrocławska", na której łamach informowano między innymi o problemach organizacyjnych związanych z wiecem Andrzeja Dudy we Wrocławiu.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 47 602 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 lipca 2020 roku.
Dołącz do dyskusji: Onet, TVN24 i "Rzeczpospolita" to najbardziej opiniotwórcze media w Polsce. W czołówce Wirtualnemedia.pl