SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

UOKiK krytykuje operatorów elekomunikacyjnych za nadpłaty

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tzw. wystąpieniach miękkich sprawdził, jak czterej najwięksi operatorzy telekomunikacyjni rozliczają nadpłaty po zakończeniu umowy.

Analiza wykazała, że na kontach abonenckich klientów Polkomtela (sieć Plus), P4 (sieć Play), T-Mobile oraz Orange znajdują się niezwrócone konsumentom środki.

- Łącznie mówimy o dużych kwotach. Wiele z nich może się pojawić tuż po rozwiązaniu umowy z konsumentem, a operatorzy nie oddają ich automatycznie. Naszym zdaniem, powinni informować abonentów o wysokości nadwyżki i warunkach jej zwrotu. A sam ten proces powinien być dla nich łatwy do zainicjowania i bezpłatny. Nie wykluczamy podjęcia dalszych działań w przypadku tych operatorów, którzy utrudniają konsumentom uzyskanie zwrotu nadpłat - stwierdził Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Jak informuje UOKiK, na koncie abonenckim po zakończeniu umowy z operatorem telekomunikacyjnym może pojawić się nadpłata, wynikająca z tego, że np. przez pomyłkę klient przelał więcej pieniędzy, albo operator już po zakończeniu umowy pozytywnie rozstrzygnął reklamację i odda pewne środki. Nadwyżka może też się pojawić wtedy, gdy na początku umowy klient wpłacił kaucję np.za sprzęt (m.in. dekoder) i nie została ona mu zwrócona.

Przykładowo konsument, który przez kilka lat opłacał abonament przelewem, żeby odzyskać nadpłatę, musi wysłać wniosek pocztą, bo operator nie przyjmuje wniosków e-mailem lub przez telefon. Taka praktyka operatora może być według UOKiK uciążliwa, a szczególnie problematyczne jest to przy niższych kwotach, gdy koszt listu poleconego jest niewiele mniejszy niż kwota, którą przedsiębiorca powinien zwrócić konsumentowi.

UOKiK radzi aby po zakończeniu umowy z operatorem sprawdzić stan swojego konta abonenckiego. Jeżeli umowa już nie obowiązuje, a klient nie wie czy ma nadpłatę, może zapytać operatora, czy rozliczył się z nim ze wszystkich pieniędzy.

 Polkomtel (Plus):

    Wniosek złóż pisemnie lub elektronicznie (e-mail, faks).
    We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
    Polkomtel wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

P4 (Play):

    Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie, (e-mail, faks), w biurze obsługi klienta.
    We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
    P4 wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

T-Mobile:

    Wniosek złóż pisemnie, elektronicznie (e-mail, faks) lub za pomocą formularza.
    We wniosku wskaż sposób zwrotu, np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
    T-Mobile wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

Orange:

    Wniosek złóż telefonicznie, elektronicznie, w biurze obsługi klienta.
    We wniosku wskaż sposób zwrotu np. przelewem na konkretne konto, podaj swoje dane i numer telefonu.
    Orange wyjaśnia szczegóły procedury zwrotu nadpłat na stronie internetowej.

Dołącz do dyskusji: UOKiK krytykuje operatorów elekomunikacyjnych za nadpłaty

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Andy
Krytykuje operatorów elekomunikacyjnych?
Cóż to za nowy twór, operator elekomunikacyjny?
0 0
odpowiedź
User
Gosc
Ale chyba jest ślepy nie widząc co wyprawiają spółki energetyczne kredytujac się tak naprawdę kosztem klienta .
0 0
odpowiedź