SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Na Travelist ważne dane za mało widoczne. Użytkownicy dostaną bon

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ocenił, że na platformie Travelist.pl brakowało odpowiedniej ekspozycji informacji wymaganych przez dyrektywę Omnibus. Witryna wprowadziła wymagane zmiany, a klientom, którzy zgłosili w tej sprawie reklamację, przyzna bon.

Według ustaleń Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Travelist.pl nie informował bezpośrednio i w widocznym miejscu, że prezentuje oferty pochodzące od przedsiębiorców, ani jak podzielone są obowiązki związane z realizacją umowy między platformą a podmiotem wystawiającym ofertę. Taką prezentację danych wymaga obowiązująca w Polsce od początku ub.r. unijna dyrektywa Omnibus.

Prezes UOKiK zobowiązał Travelist do zmiany miejsca publikacji i treści komunikatów, tak aby użytkownicy mogli do nich trafić intuicyjnie, już z poziomu strony głównej. Platforma wprowadziła te zmiany: bezpośrednio wskazuje, że prezentowane oferty pochodzą od przedsiębiorców, którzy są stroną umowy i są odpowiedzialni za jej wykonanie, zaś witryna odpowiada tylko za własne funkcjonalności, m.in. opcje dokonywania rezerwacji i płatności oraz wystawiania opinii.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Ponadto użytkownikom, którzy zgłosili reklamację dotyczącą niedopełnienia przez Travelist wskazanych powyżej obowiązków informacyjnych, platforma przyzna po 50 zł do wykorzystania w serwisie. Klienci, którzy jeszcze tego nie zrobili, mogą złożyć reklamację w ciągu 30 dni od momentu, w którym spółka indywidualnie poinformuje ich o decyzji Prezesa UOKiK

- Prawidłowo realizowany obowiązek informacyjny to większa ochrona konsumentów korzystających z e-commerce. Użytkownicy platform handlowych powinni móc znaleźć istotne z punktu widzenia zawieranej umowy informacje bez konieczności przeszukiwania wielu zakładek i domyślania się, o co chodzi w kierowanym do nich komunikacie - podkreśla w komunikacie Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

CZYTAJ TEŻ: Wieści z rządu ws. nieprawidłowości w usługach Temu i Shein. Chcą wyjaśnień

We wrześniu ub.r. prezes UOKiK postawił zarzuty właścicielom platform Zalando, Booking i Travelist dotyczące niewdrożenia zmian wynikających z unijnej dyrektywy Omnibus. Regulator prowadził wcześniej monitoring w tym zakresie obejmujący m.in. czołowe platformy e-commerce. W efekcie zakwestionowane działania zmienili lub zadeklarowali to właściciele platform Glovo, Uber Eats, Pyszne.pl, Wolt, Bolt Food, Aliexpress, Wakacje.pl, Free Now, Uber, Bolt, Facebook, Morele.net, Empik, Triverna.pl, Amazon i Allegro.

Z kolei w marcu br. prezes UOKiK postawił zarzuty sieci stacji paliw Shell w związku z podejrzeniem naruszenia dyrektywy Omnibus. Dostawca miał niejasno informować o warunkach promocji na paliwa.

Dołącz do dyskusji: Na Travelist ważne dane za mało widoczne. Użytkownicy dostaną bon

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl