Multimedia Polska opuściła GPW. Czas na sprzedaż?
Multimedia Polska, po blisko pięciu latach obecności i 1200 sesjach giełdowych opuszczają warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. Na głównym parkiecie GPW spółka zadebiutowała 13 listopada 2006 r., a ostatnie notowanie miało miejsce 22 sierpnia tego roku.
Formalną decyzję o wycofaniu spółki z giełdy podjęła Komisja Nadzoru Finansowego na posiedzeniu 18 października 2011 r.
- Blisko 5 lat naszej obecności na giełdzie z pewnością możemy zaliczyć do bardzo udanych w historii spółki. Skala naszej działalności, a także zakres oferowanych usług znacząco się zwiększyły. Zrealizowaliśmy wszystkie giełdowe obietnice, które składaliśmy podczas oferty publicznej i dziś jesteśmy kompletnym dostawcą usług z obszaru mediów i telekomunikacji - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. - Przed rynkiem wciąż stoi wiele wyzwań i konieczność konsolidacji. Będziemy kontynuować naszą strategię poza giełdą i zamierzamy być wiodącym graczem zarówno w obszarze jakości dostarczanych usług, jak i aktywnej akwizycji. Tylko takie firmy odniosą sukces.
W czasie swojej obecności na giełdzie Multimedia Polska niemal podwoiły liczbę sprzedanych usług do blisko 1 477 tys. na koniec września 2011 r. Bardzo znaczący dla spółki był czterokrotny wzrost liczby klientów korzystających jednocześnie z telewizji, internetu i telefonu, czyli pakietu Triple Play. Obecnie już ponad 100 tys. abonentów korzysta z pełnego pakietu usług.
Analizując poszczególne usługi, największy wzrost odnotowano w segmencie internetu, gdzie liczba użytkowników wzrosła ponad dwukrotnie do 387 tys. na koniec września 2011 r. W tym samym okresie znacząco wzrosła również liczba sprzedanych usług - telewizji do 818 tys. (+79%) oraz telefonu do 272 tys. (+86%).
Wzrost liczby sprzedanych usług Multimedia Polska oznacza wzrost wyników finansowych. Na koniec I półrocza 2011 r. przychody MMP wyniosły 303 mln zł, tj. o 62% więcej niż w analogicznym okresie 2006 r., kiedy spółka wypracowała 187 mln zł. Jeszcze lepiej prezentuje się wynik EBITDA, który w pierwszych sześciu miesiącach 2011 r. osiągnął 157,5 mln zł, czyli o 77% więcej niż w I półroczu 2006 roku, kiedy było to 89 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska opuściła GPW. Czas na sprzedaż?