Multimedia Polska: jednym z głównych celów spółki ekspansja w Warszawie
Dostawca usług triple play (TV, telefonia, internet), spółka Multimedia Polska może w tym roku poprawić wynik EBITDA o 12-14% w skali roku, wynika z czwartkowych wypowiedzi prezesa Andrzeja Rogowskiego.
"Wzrost EBITDA o 12-14% to wynik do osiągnięcia" - powiedział Rogowski dziennikarzom. Dodał, że wynik netto będzie w bardzo dużym stopniu zależny np. od sytuacji na rynku walutowym.
Jednym z głównych celów spółki na ten rok będzie kontynuacja ekspansji w Warszawie. Na koniec I kwartału spółka sprzedawała na jej terenie ok. 20 tys. usług w stosunku do 1,16 mln usług w całym kraju łącznie (wzrost o 15,9% r/r).
Najpóźniej do września spółka chce zakończyć II etap rozwoju swojej sieci w Warszawie. Po jego zakończeniu spółka chce mieć w swoim zasięgu 80 tys. warszawskich gospodarstw domowych. "Obecnie w fazie projektowania jest III etap, po którego zakończeniu chcemy mieć w zasięgu 120 tys. gospodarstw domowych w Warszawie" - powiedział Rogowski.
Spółka obniżyła plany inwestycyjne na ten rok do 170 mln zł z 220 mln zł. Według Rogowskiego, jest to związane z trudnościami w pozyskaniu finansowania z banków na dobrych warunkach. Prezes podkreśla, że spółka zmniejsza zadłużenie, nawet poniżej swojego docelowego poziomu (1xEBITDA), bo żeby uzyskać nowe kredyty, musiałaby renegocjować korzystne warunki już posiadanego zadłużenia.
Rogowski zaznaczył, że spółka nie planuje istotnych przejęć. "Wolelibyśmy kupować sieć, niż ją budować, ale obecne wyceny sprawiają, że to się nie opłaca" - ocenił szef Multimedia Polska.
W I kwartale wynik EBITDA spółki wzrósł o 8% r/r do 61,3 mln zł. Przychody wzrosły w tym okresie o 10% r/r do 126,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska: jednym z głównych celów spółki ekspansja w Warszawie