SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Multimedia Polska: jednym z głównych celów spółki ekspansja wWarszawie

Dostawca usług triple play (TV, telefonia, internet), spółkaMultimedia Polska może w tym roku poprawić wynik EBITDA o 12-14% wskali roku, wynika z czwartkowych wypowiedzi prezesa AndrzejaRogowskiego.

"Wzrost EBITDA o 12-14% to wynik do osiągnięcia" - powiedziałRogowski dziennikarzom. Dodał, że wynik netto będzie w bardzo dużymstopniu zależny np. od sytuacji na rynku walutowym.

Jednym z głównych celów spółki na ten rok będzie kontynuacjaekspansji w Warszawie. Na koniec I kwartału spółka sprzedawała najej terenie ok. 20 tys. usług w stosunku do 1,16 mln usług w całymkraju łącznie (wzrost o 15,9% r/r).

Najpóźniej do września spółka chce zakończyć II etap rozwojuswojej sieci w Warszawie. Po jego zakończeniu spółka chce mieć wswoim zasięgu 80 tys. warszawskich gospodarstw domowych. "Obecnie wfazie projektowania jest III etap, po którego zakończeniu chcemymieć w zasięgu 120 tys. gospodarstw domowych w Warszawie" -powiedział Rogowski.

Spółka obniżyła plany inwestycyjne na ten rok do 170 mln zł z220 mln zł. Według Rogowskiego, jest to związane z trudnościami wpozyskaniu finansowania z banków na dobrych warunkach. Prezespodkreśla, że spółka zmniejsza zadłużenie, nawet poniżej swojegodocelowego poziomu (1xEBITDA), bo żeby uzyskać nowe kredyty,musiałaby renegocjować korzystne warunki już posiadanegozadłużenia.

Rogowski zaznaczył, że spółka nie planuje istotnych przejęć."Wolelibyśmy kupować sieć, niż ją budować, ale obecne wycenysprawiają, że to się nie opłaca" - ocenił szef MultimediaPolska.

W I kwartale wynik EBITDA spółki wzrósł o 8% r/r do 61,3 mln zł.Przychody wzrosły w tym okresie o 10% r/r do 126,6 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Multimedia Polska: jednym z głównych celów spółki ekspansja wWarszawie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl