„Motor” zdecydowanym liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych
W kwietniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował „Auto Świat Poradnik”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 1,64 proc. i wyniosła 108 897 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,23 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 86 080 egz.
Wśród miesięczników z trzeciego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 17,54 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 49 752 egz.
Na drugą lokatę w analizowanym okresie spadło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 41 291 egz., po spadku o 9,96 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 41 262 egz., po spadku o 5,42 proc.
Natomiast największy spadek sprzedaży w zestawieniu - o 21,88 proc. do 6 247 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu uplasował się on na miejscu siódmym - ostatnim.
Wirtualnemedia.pl | kwiecień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 196 296 | 109 097 | 108 897 | 190 913 | 110 716 | 110 716 |
Auto Świat | 143 962 | 90 682 | 86 080 | 164 142 | 94 457 | 88 957 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik | 71 966 | 49 752 | 49 752 | 74 968 | 42 326 | 42 326 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 41 491 | 41 291 | 84 978 | 45 856 | 45 856 |
Top Gear | 81 477 | 41 288 | 41 262 | 80 989 | 44 367 | 43 627 |
Auto Motor i Sport | 54 020 | 29 039 | 29 039 | 59 850 | 30 637 | 30 637 |
Świat Motocykli | 30 000 | 17 697 | 17 697 | 31 500 | 18 311 | 18 311 |
Automobilista | 19 650 | 8 844 | 8 804 | 20 000 | 9 405 | 9 369 |
Classic Auto | 14 400 | 6 247 | 6 247 | 14 580 | 8 057 | 7 997 |
W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 7,41 proc., a wynik „Auto Świata” - o 9,36 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 33,06 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej straciło „Auto-Moto” - było to 7,03 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | kwiecień | marzec | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 196 296 | 109 097 | 108 897 | 193 964 | 101 505 | 101 385 |
Auto Świat | 143 962 | 90 682 | 86 080 | 131 968 | 84 069 | 78 712 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto Świat Poradnik | 71 966 | 49 752 | 49 752 | 72 995 | 37 390 | 37 390 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych | 86 000 | 41 491 | 41 291 | 86 000 | 44 415 | 44 415 |
Top Gear | 81 477 | 41 288 | 41 262 | 70 993 | 39 706 | 39 706 |
Auto Motor i Sport | 54 020 | 29 039 | 29 039 | 53 837 | 26 704 | 26 704 |
Świat Motocykli | 30 000 | 17 697 | 17 697 | 30 000 | 16 082 | 16 082 |
Automobilista | 19 650 | 8 844 | 8 804 | 19 650 | 8 586 | 8 586 |
Classic Auto | 14 400 | 6 247 | 6 247 | 14 400 | 6 543 | 6 543 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” zdecydowanym liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych