„Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży, tylko „Classic Auto” na plusie
W lutym br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Auto-Moto”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Zyskał tylko magazyn „Classic Auto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym 2017 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2016 roku zmniejszyła się o 2,50 proc. i wyniosła 102 732 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 9,36 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 62 535 egz.
Wśród miesięczników na pierwszym miejscu znalazł się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lutym br. wyniósł 46 298 egz. Zmniejszył się o 15,45 proc. - najbardziej w zestawieniu.
Wiceliderem był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 38 289 egz., po spadku o 6,08 proc.
Podium uzupełnia „Świat Motocykli” (Agora). Miesięcznik ten zanotował największą stratę wynoszącą 10,31 proc. do 12 014 egz.
Jedynym wzrostem pochwalić się mógł miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept), który w zestawieniu był ostatni. Jego sprzedaż zwiększyła się o 4,51 proc. do 6 537 egz.
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 3,09 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 2,37 proc.
Wśród miesięczników największym wzrostem też pochwalić się mógł „Świat Motocykli” - było to 8,64 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 17,34 proc., zanotował magazyn „Classic Auto”.
Wraz z końcem 2016 roku wydawnictwo Motor-Presse Polska postanowiło wycofać z ZKDP miesięcznik „Auto Motor i Sport”.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami sprzedaży, tylko „Classic Auto” na plusie