„Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. Traci „Top Gear”
W lutym 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansowało „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lutym br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 9,36 proc. i wyniosła 105 128 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował wzrost wynoszący 0,16 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 83 583 egz.
Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 2,14 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 49 722 egz.
Z trzeciej na drugą lokatę w lutym br. awansował „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 43 200 egz., po spadku o 1,59 proc.
Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był liderem. Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie wyniósł 41 159 egz., po spadku o 33,33 proc. - największym w zestawieniu.
Wirtualnemedia.pl | luty | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 989 | 105 128 | 105 128 | 189 969 | 115 979 | 115 979 |
Auto Świat | 130 642 | 88 908 | 83 583 | 137 961 | 88 448 | 83 448 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto | 88 000 | 49 722 | 49 722 | 84 952 | 48 680 | 48 680 |
Auto Świat Poradnik | 71 996 | 43 200 | 43 200 | 72 996 | 43 898 | 43 898 |
Top Gear | 72 986 | 41 159 | 41 159 | 94 964 | 62 160 | 61 734 |
Auto Motor i Sport | 54 412 | 28 677 | 28 677 | 63 000 | 30 099 | 30 099 |
Świat Motocykli | 30 000 | 15 650 | 15 650 | 30 004 | 17 569 | 17 569 |
Automobilista | 19 700 | 8 224 | 8 189 | 20 000 | 8 629 | 8 564 |
Classic Auto | 14 360 | 7 298 | 7 298 | 14 560 | 7 664 | 7 664 |
W lutym 2014 roku w porównaniu do stycznia 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 0,89 proc., a wynik „Auto Świata” - o 7,98 proc.
Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 2,63 proc.) pochwalić się mogło „Auto-Moto”, a najwięcej również stracił „Top Gear” - było to 31,94 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2014 | |||||
ZKDP | luty | styczeń | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Motor | 194 989 | 105 128 | 105 128 | 195 698 | 104 205 | 104 205 |
Auto Świat | 130 642 | 88 908 | 83 583 | 130 694 | 82 402 | 77 405 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Miesięczniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Auto-Moto | 88 000 | 49 722 | 49 722 | 87 996 | 48 448 | 48 448 |
Auto Świat Poradnik | 71 996 | 43 200 | 43 200 | 72 971 | 45 617 | 45 617 |
Top Gear | 72 986 | 41 159 | 41 159 | 101 961 | 60 705 | 60 470 |
Auto Motor i Sport | 54 412 | 28 677 | 28 677 | 54 200 | 30 500 | 30 500 |
Świat Motocykli | 30 000 | 15 650 | 15 650 | 30 000 | 15 898 | 15 898 |
Automobilista | 19 700 | 8 224 | 8 189 | 19 700 | 8 111 | 8 111 |
Classic Auto | 14 360 | 7 298 | 7 298 | 14 400 | 7 488 | 7 488 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” i „Auto-Moto” liderami magazynów motoryzacyjnych. Traci „Top Gear”