Modern Commerce pozyskał 80 mln zł ze sprzedaży akcji, właściciel Moliera2.com z 67 mln zł wpływów i 2 mln zł zysku
Firma Modern Commerce w ramach nowej emisji akcji pozyskała 80 mln zł, większość z tych środków przeznaczy na kupno 60 proc. udziałów spółki IT Fashion Polska Group & Partners, właściciela sklepów Moliera2.com, która od stycznia do sierpnia br. osiągnęła 66,83 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,95 mln zł zysku netto.
W ramach publicznej emisji notowana na rynku bocznym warszawskiej giełdy spółka Modern Commerce, właściciel m.in. sklepów internetowych ZłoteWyprzedaże.pl i Mamissima.pl, sprzedała 148,131 mln swoich akcji serii O po 0,54 zł za sztukę.
Inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowane 106,7 mln akcji, w tym 18,52 mln akcji obejmie Wirtualna Polska Holding. Pozostałe 41,4 mln akcji zostanie zaoferowanych inwestorom instytucjonalnym.
Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na kupno za 60 mln zł 60 proc. udziałów spółki IT Fashion Polska Group & Partners, właściciela sklepu internetowego i siedmiu butików stacjonarnych pod marką Moliera2.com (w Warszawie, Sopocie, Poznaniu, Katowicach i Zakopanem).
Z kolei 15 mln zł firma chce wydać na inwestycje, m.in. wielojęzykową platformę sprzedaży internetowej z obsługą marketplace i obrotu rzeczami używanymi w Moliera2.com, aplikację mobilną Moliera2.com oraz projekt marki własnej Mamissima i działania marketingowe.
- Zamierzamy wykorzystać potencjał marketingowy brandu Moliera2.com oraz synergie logistyczno-operacyjne. Nowa marka będzie silnym graczem w naszym ekosystemie kompatybilnych platform z obszaru dóbr luksusowych i marek premium - zapowiada Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.
- Pozyskaliśmy szerokie grono różnorodnych inwestorów, w tym fundusze inwestycyjne. Szczególnie należy podkreślić obecność Wirtualnej Polski w naszym akcjonariacie, która otwiera nowe możliwości rozwoju dla naszych projektów. Mamy jasno określone cele, które w najbliższym czasie zamierzamy zrealizować. Naszą ambicją jest zbudowanie lidera e-commerce rynku dóbr luksusowych, co dzięki tej emisji będzie możliwe - dodaje.
Właściciel Moliera2.com ze wzrostem wpływów o 30 proc.
W komunikacie Modern Commerce podano, że od stycznia do sierpnia br. spółka IT Fashion Polska Group & Partners osiągnęła 66,83 mln zł przychodów sprzedażowych, o ok. 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA zwiększył się o ok. 21 proc. do 3,15 mln zł, a zysk netto - o ok. 90 proc. do 1,95 mln zł.
Wyniki finansowe opublikowano, ponieważ spółki 21 września br. IT Fashion Polska Group & Partners została włączona do grupy kapitałowej Modern Commerce.
W pierwszej połowie br. grupa Modern Commerce zanotowała 6,22 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,02 mln zł straty netto, a w całym ub.r. miała 15,4 mln zł wpływów i 13,02 mln zł zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Modern Commerce pozyskał 80 mln zł ze sprzedaży akcji, właściciel Moliera2.com z 67 mln zł wpływów i 2 mln zł zysku