SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Młodzi ludzie - nieodpowiedzialni hedoniści czy pełni ideałówmarzyciele?

Agencja badawcza Synovate ogłosiła wyniki tegorocznego badaniasyndykatowego młodych ludzi Young Adults Revealed 2008przeprowadzonego na osobach w wieku 18 - 24 lat.

Wyniki badania pokazują, że 18-24-latkowie są, w niektórychsprawach, bardzo pragmatyczni. Jeżeli chodzi o pieniądze, więcejniż połowa przebadanych młodych ludzi z całego świata wyrażazainteresowanie swoją sytuacją ekonomiczną, z czego 25% przejmujesię nią bardzo. 87% respondentów stwierdziło, że pieniądze są dlanich ważnym lub bardzo ważnym czynnikiem.

W ankiecie znalazło się również pytanie o to, czy młodzi ludziemyślą dużo o planach uzyskania niezależności finansowej: 35%respondentów globalnie stwierdziło, że chcieliby uzyskaćniezależność finansową w wieku 22-24 lat, 28% w wieku 25-30 lat, codziesiąty w wieku 18-21 lat. 17% respondentów w tym wieku twierdzi,że już są niezależni finansowo.

Edukacja dla większości młodych to także ważna kwestia. 75%badanych globalnie sądzi, że zakończy swoją edukację dotrzydziestki. 17% deklaruje, że edukację już zakończyło, a 3%akietowanych jest zdania, że swojej edukacji nie zakończynigdy.

81% badanych przyznaje, że martwi się o swoją karierę. Z tego46% przejmuje się tą kwestią w znacznym stopniu. Tylko 5% młodychludzi nie martwi się o swoją zawodową przyszłość w ogóle.

Ponad trzy czwarte młodzieży na świecie deklaruje posiadaniewłasnego PC, połowa ma laptopa, a ponad dwie trzecie odtwarzaczMP3. Co druga młoda osoba śledzi również na bieżąco świat nowinektechnicznych i kiedy tylko pojawi się coś ciekawego na rynku nabywasprzęt, nie sugerując się zdaniem innych, ale co ciekawe, 23%respondentów woli poczekać z decyzją o zakupie nowego sprzętu doczasu, aż sprawdzą go inni.

W Polsce prawie wszyscy ankietowani deklarowali, posiadanietelefonu komórkowego, 83% odtwarzacza DVD, a 79% komputeraosobistego. Pozostali respondenci przyznali, że planują nabyć tedobra w najbliższej przyszłości. Najbardziej pożądanym sprzętemjest kamera cyfrowa oraz laptop - w przeciągu najbliższych 12miesięcy aż 61% młodych ludzi deklaruje zakup kamery, a co drugaosoba chce nabyć komputer.

Kwestionariusz zawierał także serię pytań dotyczących odczućmłodych ludzi na temat alkoholu. Przy analizowaniu wyników wyszłona jaw kilka interesujących faktów. Przykładowo, 24% badanychtwierdzi, że nigdy się nie upiło, w Polsce odsetek ten wyniósł -17%.
49% respondentów wierzy, że alkohol stanowi zagrożenie dla zdrowia.8% globalnie przyznało, że upija się przynajmniej raz w tygodniu, wPolsce odsetek ten jest zbliżony i wynosi 7%.

Młodzi Polacy piją alkohol, ponieważ lubią jego smak (56%),chociaż wiedzą o jego szkodliwości (43%). Najczęściej wybieranealkohole to piwo jasne (54%), wódka (45%) i wino (40%). Około 10%respondentów w wieku 18-24 lata twierdzi, że nie pije alkoholu wogóle. Alkohol w pubach czy restauracjach jest konsumowany raz natydzień lub dwa. Podobnie jest z zakupem alkoholu w sklepach.

"Młodzi ludzie są postrzegani, jako banda pijanych, odurzającychsię ludzi. Nie mówię, że młodzi ludzie nigdy się nie upijają, aleodsetek tych, którzy robią to regularnie jest relatywnie niski."kontynuuje Rolfe.

Większość młodych ludzi wierzy, że z różnych powodów, palenienie jest dobre. Na przykład 57% badanych wspomniało, że nigdy wżyciu nie zapaliło papierosa (w Polsce 50%), podczas gdy 12%twierdzi, że kiedyś paliło, ale rzuciło. 62% respondentów czuje, żepalenie nie jest fajne. Tylko 31% przyznaje, że paliregularnie.



Informacje o badaniu:

Young Adults Revealed 2008 to globalne, syndykatowe badanieprzeprowadzone przez dział badań młodzieży Synovate, OnePointNine.Nazwa tego działu pochodzi od wartości 1,9 na skali Richtera,oznaczającej najniższy poziom aktywności sejsmicznej odczuwalnejprzez ludzki organizm.

OnePointNine wnosi ten sam poziom wrażliwości do odkrywania,rozumienia i analizowania globalnych zachowań w specyficznychstadiach życia człowieka. Zespół badawczy OnePointNine przeprowadzatakże szczegółowe badania ad hoc dotyczące poszczególnychmarek.

W badanie Synovate " Young Adults Revealed 2008" wzięło udziałponad 12 tysięcy respondentów w wieku 18 -24 lata z 26 krajów, wtym m. in. z USA, Wielkiej Brytanii, Rosji, Norwegii, Szwecji,Polski i Japonii. Badanie zostało przeprowadzone w I i II kwartale2008 roku.

W Polsce badanie Young Adults Revealed zostało zrealizowane napróbie N=430 osób metodą wywiadu internetowego (CAWI) w czerwcu2008 roku. Kwestionariusz składał się z 85 pytań podzielonych 6sekcji: najlepsze marki, socjalizacja, technologia i komunikacja,media, środowisko, wygląd i moda.

Dołącz do dyskusji: Młodzi ludzie - nieodpowiedzialni hedoniści czy pełni ideałówmarzyciele?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl