2 mln widzów „Milionerów” w TVN, 59,37 mln zł z reklam. Jesienią kolejna edycja
„Milionerów” w wiosennej ramówce br. oglądało średnio 1,98 mln osób, czyli niemal tyle samo ile rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 59,37 mln zł. Nowe odcinki produkcji stacja pokaże w jesiennej ramówce.
Wiosenne odcinki „Milionerów” na antenie TVN oglądać można było od poniedziałku do czwartku o godz. 20.55, w okresie od 25 lutego do 30 maja 2019 roku. Premierowe odcinki śledziło średnio 1,98 mln widzów. Przełożyło się to na 13,01 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 13,62 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 13,13 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek teleturnieju z 16 maja br., który oglądało średnio 2,64 mln widzów.
Wszystkie najchętniej oglądane odcinki pokazane zostały w czwartki, czyli w dzień w którym TVP2 w paśmie nadawania „Milionerów” nie emitowała popularnych seriali (w poniedziałki i wtorki stacja pokazywała „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe”).
Dla porównania, wiosną ub.r. teleturniej miał 1,99 mln widzów (odpowiednio 13,08 proc., 14 proc. oraz 13,59 proc. udziału). Oznacza to, że widownia formatu niemal się nie zmieniła.
TVN w czasie emisji teleturnieju był wiceliderem oglądalności w rynku telewizyjnym. Pierwsze miejsce o tej porze zajęła Dwójka, a jej udział wynosi 22,60 proc. Stacja ta jednak w poniedziałki i we wtorki o tej porze emitowała serial „M jak miłość”, a w środy - „Na dobre i na złe” (obie produkcje gromadzą po kilka mln widzów), natomiast w czwartki pokazywany był gł. serial „The Good Doctor” i talk-show „Europa da się lubić - 15 lat później”. Trzeci był Polsat (gł. filmy fabularne, „Śpiewajmy razem. All Together Now”, „Nasz nowy dom” i „Przyjaciółki”; 8,01 proc.), a czwarta - TVP1 (różne audycje, w tym gł.: Teatr TV, transmisje sportowe i „Ojciec Mateusz”; 7,49 proc.).
Również wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był drugi, ale jego przewaga nad Dwójką w tych ujęciach była mniejsza.
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji wiosennych odcinków teleturnieju wyniosły 59,37 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Nowe odcinki teleturnieju TVN pokaże w jesiennej ramówce 2019 roku. Właśnie trwają poszukiwania uczestników do projektu.
Reaktywowany teleturniej ponownie prowadzi Hubert Urbański. Obecnie program trwa tylko 25 minut. Przyspieszyło tempo gry, w której m.in. prowadzący już nie pyta uczestników kilkukrotnie, czy są oni pewni danej odpowiedzi.
Przypomnijmy, że „Milionerzy” na antenie TVN byli obecni w latach 1999-2003 oraz od stycznia 2008 do końca 2010 roku. Realizacji formatu zaprzestano po odejściu gospodarza Huberta Urbańskiego do Telewizji Polskiej (w 2011 roku został prowadzącym „The Voice of Poland” w TVP2).
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2018 roku wyniósł 9,38 proc.
Dołącz do dyskusji: 2 mln widzów „Milionerów” w TVN, 59,37 mln zł z reklam. Jesienią kolejna edycja