Metro International wycofuje się z hiszpańskiego rynku
Szwedzka grupa wydawnicza Metro International wycofała się zhiszpańskiego rynku.
Przyczyną podjęcia takiej decyzji był "stale słabnący rynekreklamy" w Hiszpanii, którego rezultatem była strata finansowagrupy w wysokości ponad 5 milionów funtów oraz koniecznośćzwolnienia 83 pracowników.
W ubiegły czwartek ukazał się ostatni w Hiszpanii numerdarmowego dziennika Metro, który był wydawany w siedmiu tamtejszychmiastach, m.in. Walencji, Alicante, Castellon de la Plana iAlbacete.
Przed likwidacją hiszpańska edycja Metro była piątym najchętniejczytanym dziennikiem w kraju, z liczbą ponad 1,8 milionaczytelników. Pierwszy numer gazety ukazał się w 2001 roku i już potrzech latach osiągnęła ona rentowność. Jednak w ostatnich latachstale notowała straty.
"Pomimo że Metro traciło mniej pieniędzy niż jego darmowihiszpańscy konkurenci, to pogarszająca się sytuacja gospodarcza,która na początku 2009 roku poskutkowała załamaniem na rynkureklamy, teraz daje w rezultacie nie dające się utrzymać straty" -oświadczył Per Mikael Jensen, szef Metro International.
Bezpłatny dziennik Metro jest wydawany w sumie w 22 krajachświata i ponad 150 miastach. Każdy jego numer notuje średnio wskali globalnej ponad 22 miliony czytelników. W Polsce gazeta byławydawana od 2000 roku jako Metropol, ale na początku 2007 rokuwydawca postanowił wycofać się z naszego rynku z uwagi na niskąrentowność przedsięwzięcia.
źródło: AFP
Dołącz do dyskusji: Metro International wycofuje się z hiszpańskiego rynku