„Men’s Health” na czele sprzedaży pism męskich, „Esquire” z największym spadkiem
W I kwartale 2016 roku liderem sprzedaży wśród pism dla mężczyzn był „Men’s Health”. Wszystkie pisma zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił dwumiesięcznik „Esquire”.
Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 49 523 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była niższa o 8,88 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę, wynoszącą 18,42 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 29 795 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „Logo” (Agora). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 6,39 proc. do 25 131 egz.
Oczko niżej znalazło się „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 20,30 proc. do 20 944 egz.
Na ostatnim miejscu znalazł się dwumiesięcznik „Esquire” (Marquard Media Polska), który wydawany jest od 27 lutego ub.r. Sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 9 241 egz., po największym spadku w zestawieniu wynoszącym 21,69 proc.
Z kolei średni wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale br. stopniał o 5,61 proc. do poziomu 26 495 egz.
Wirtualnemedia.pl | I kwartał | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 95 347 | 49 523 | 49 523 | 98 130 | 54 350 | 54 350 | -8,88% |
Playboy | 66 652 | 29 795 | 29 795 | 70 000 | 36 522 | 36 522 | -18,42% |
Logo | 57 667 | 26 882 | 25 131 | 62 567 | 28 835 | 26 846 | -6,39% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 48 986 | 20 944 | 20 944 | 60 000 | 26 627 | 26 280 | -20,30% |
Esquire | 29 999 | 9 241 | 9 241 | 70 000 | 17 201 | 11 801 | -21,69% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 51 661 | 26 912 | 26 495 | 51 612 | 30 547 | 28 071 | -5,61% |
W marcu 2016 roku liderem wśród pism męskich też był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 14,33 proc. do 48 053 egz.
Drugi był „Playboy” (27 497 egz.; spadek o 22,05 proc. - największy w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „Logo” (24 176 egz.; w dół o 8,38 proc.).
Wirtualnemedia.pl | marzec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Men's Health Edycja Polska | 95 260 | 48 053 | 48 053 | 98 000 | 56 094 | 56 094 | -14,33% |
Playboy | 65 977 | 27 497 | 27 497 | 70 000 | 35 275 | 35 275 | -22,05% |
Logo | 59 000 | 25 621 | 24 176 | 58 000 | 28 354 | 26 388 | -8,38% |
CKM - Czasopismo Każdego Mężczyzny | 47 991 | 21 955 | 21 955 | 60 000 | 25 980 | 24 980 | -12,11% |
Esquire | - | - | - | 70 000 | 17 201 | 11 801 | - |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Forbes. Profit | 69 998 | 31 121 | 30 919 | 70 369 | 35 793 | 33 495 | -7,69% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Men’s Health” na czele sprzedaży pism męskich, „Esquire” z największym spadkiem