SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel z maja: Facebook przed YouTube’em, NK.pl w dół

W maju br. Facebook miał więcej użytkowników w Polsce niż YouTube. Natomiast NK.pl straciła w skali miesiąca ponad 600 tys. real users.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w maju strony Google odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Facebook zyskał w skali miesiąca 30 tys. real users, wyprzedzając YouTube’a, który miał 240 tys. real users mniej. Natomiast największy spadek odwiedzalności zanotowała NK.pl, która zanotowała 620 tys. użytkowników mniej niż w kwietniu.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 600 945 90,37%  
2 facebook.com 13 653 553 70,10%  
3 youtube.com 13 402 483 68,81%  
4 Grupa Onet.pl 13 373 908 68,67% tak
5 Grupa Wirtualna Polska -Orange 12 380 064 63,56% tak
6 Grupa Gazeta.pl 11 894 989 61,07% tak
7 Grupa Interia.pl 11 466 490 58,87% tak
8 Grupa Allegro.pl 11 338 070 58,21% tak
9 Grupa Nk.pl 10 382 529 53,31%  
10 Grupa O2.pl 9 572 309 49,15% tak
11 Grupa Wikipedia 9 348 066 48,00%  
12 Grupa GG Network 7 648 566 39,27% tak
13 Grupa Polskapresse 5 911 070 30,35% tak
14 Grupa Murator 5 553 534 28,51% tak
15 Grupa Ringier Axel Springer 5 450 464 27,98% tak
16 Grupa Next Infor 4 934 597 25,34% tak
17 Grupa Money.pl 4 771 958 24,50% tak
18 Grupa Media Regionalne 4 462 295 22,91%  
19 kwejk.pl 4 385 238 22,52%  
20 Grupa Microsoft 4 257 155 21,86%  


Wśród serwisów objętych audytem site-centric, do których należą wszystkie polskie portale horyzontalne, liderem pozostał Onet, ale stracił 130 tys. real users w skali miesiąca
. WP i Orange oraz Gazeta.pl zanotowały minimalne wzrosty odwiedzalności, a Interia i o2.pl - spadki nieprzekraczające 100 tys. real users.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg
1 Grupa Onet.pl 13 373 908 68,67%
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 380 064 63,56%
3 Grupa Gazeta.pl 11 894 989 61,07%
4 Grupa Interia.pl 11 466 490 58,87%
5 Grupa Allegro.pl 11 338 070 58,21%
6 Grupa O2.pl 9 572 309 49,15%
7 Grupa GG Network 7 648 566 39,27%
8 Grupa Polskapresse 5 911 070 30,35%
9 Grupa Murator 5 553 534 28,51%
10 Grupa Ringier Axel Springer 5 450 464 27,98%
11 Grupa Next Infor 4 934 597 25,34%
12 Grupa Money.pl 4 771 958 24,50%
13 Grupa TVN 4 182 192 21,47%
14 Grupa Netshare 3 677 540 18,88%
15 Grupa Edipresse.pl 3 655 559 18,77%
16 dobreprogramy.pl 3 443 843 17,68%
17 filmweb.pl 3 323 989 17,07%
18 Grupa NextWeb Media 3 049 157 15,66%
19 tablica.pl 2 956 380 15,18%
20 Grupa Panorama Firm 2 770 930 14,23%


Adres google.pl odwiedziło 70 tys. polskich użytkowników więcej niż w kwietniu, a google.com - 140 tys. więcej
. Właśnie 140 tys. real users stracił Onet.pl, natomiast WP.pl - 90 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 906 823 86,80%  
2 facebook.com 13 653 553 70,10%  
3 youtube.com 13 402 483 68,81%  
4 onet.pl 12 276 875 63,03% tak
5 google.com 11 630 595 59,71%  
6 wp.pl 10 776 029 55,33% tak
7 allegro.pl 10 548 407 54,16% tak
8 nk.pl 10 378 937 53,29%  
9 wikipedia.org 9 261 972 47,55%  
10 gazeta.pl 8 487 697 43,58% tak
11 interia.pl 7 293 923 37,45% tak
12 chomikuj.pl 6 107 537 31,36% tak
13 blogspot.com 5 304 946 27,24%  
14 kwejk.pl 4 385 238 22,52%  
15 demotywatory.pl 4 256 932 21,86%  
16 ceneo.pl 4 104 383 21,07% tak
17 zumi.pl 4 081 878 20,96% tak
18 ask.com 3 921 825 20,14%  
19 blox.pl 3 919 518 20,12% tak
20 o2.pl 3 909 685 20,07% tak


Na stronach Allegro wykonano ponad 400 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej
. Natomiast Onet, WP i Orange, Interia i o2.pl zanotowały niewielkie spadki liczby odsłon, a Gazeta.pl - nieznaczny wzrost.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users)
1 Grupa Allegro.pl 4 611 584 920 11 338 070
2 Grupa Onet.pl 2 496 540 024 13 373 908
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 337 133 934 12 380 064
4 Grupa Gazeta.pl 1 182 558 050 11 894 989
5 Grupa Interia.pl 1 087 983 539 11 466 490
6 Grupa O2.pl 953 635 359 9 572 309
7 plemiona.pl 637 812 674 280 902
8 tablica.pl 279 360 091 2 956 380
9 Grupa TVN 217 755 572 4 182 192
10 filmweb.pl 189 912 090 3 323 989


W serwisach Onetu oraz WP i Orange przeciętny użytkownik spędził 3-4 minuty więcej niż w kwietniu
. Strony Allegro straciły pod tym względem 20 minut, a witryny TVN zyskały prawie 20 minut. Największe serwisy stacji radiowych - Polskiego Radia i Eurozetu - też zanotowały spadki wynoszące, odpowiednio 30 i 15 minut.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 74 483 539 05:34:10 13 373 908
2 Grupa Wirtualna Polska -Orange 73 465 642 05:56:03 12 380 064
3 Grupa Allegro.pl 52 973 333 04:40:20 11 338 070
4 Grupa Interia.pl 46 560 524 04:03:38 11 466 490
5 Grupa TVN 32 634 252 07:48:11 4 182 192
6 Grupa Gazeta.pl 27 042 453 02:16:24 11 894 989
7 Grupa O2.pl 26 141 020 02:43:51 9 572 309
8 Grupa Murator 9 434 528 01:41:56 5 553 534
9 Grupa GG Network 6 636 270 00:52:04 7 648 566
10 Grupa Polskie Radio 4 283 810 03:31:04 1 217 784
11 plemiona.pl 3 860 627 13:44:37 280 902
12 Grupa Eurozet 3 737 468 05:37:54 663 660
13 tablica.pl 3 157 073 01:04:04 2 956 380
14 Grupa Ling.pl 3 137 467 04:23:21 714 838
15 wiocha.pl 2 780 848 01:28:37 1 882 738
16 Grupa Polskapresse 2 057 951 00:20:53 5 911 070
17 Grupa Targeo.pl 1 938 246 01:20:08 1 451 320
18 joemonster.org 1 712 873 01:27:03 1 180 682
19 filmweb.pl 1 685 171 00:30:25 3 323 989
20 Grupa Ringier Axel Springer 1 592 875 00:17:32 5 450 464


GG miało 560 tys. uruchomień mniej niż miesiąc wcześniej, a Skype - prawie 400 tys. mniej
. Windows Media Player zanotował spadek wynoszący prawie 300 tys. uruchomień, Winamp - 200 tys, a Ipla - ponad 150 tys.

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp. nazwa uruchomione aplikacje* uruchomione aplikacje (%) audyt site-centric
1 Grupa GG Network-Komunikator Gadu-Gadu 9 446 595 48,50% tak
2 Grupa Microsoft-Komunikator Skype 8 092 359 41,55%  
3 Grupa Microsoft-Windows Media Player 7 151 379 36,72%  
4 Winamp 3 135 191 16,10%  
5 Grupa Ipla-Ipla 2 754 837 14,14%  
6 OpenFM 1 471 463 7,55%  
7 RealPlayer 1 253 403 6,44%  
8 Grupa Microsoft-Windows Live Messenger 1 009 547 5,18%  
9 VLC media player 880 479 4,52%  
10 Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl 643 917 3,31% tak
11 Grupa Google-Aplikacja Google Desktop 538 273 2,76%  
12 iTunes 486 972 2,50%  
13 Grupa Google-Google Earth 466 979 2,40%  
14 Komunikator AQQ 412 502 2,12%  
15 KMplayer 359 488 1,85%  
16 BestPlayer 358 628 1,84%  
17 GOM Player 326 954 1,68%  
18 QuickTime 314 807 1,62%  
19 Grupa Last FM-Last FM 246 621 1,27%  
20 Foobar2000 189 489 0,97%  


* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za maj 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 12 691. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z maja: Facebook przed YouTube’em, NK.pl w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl