SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Megapanel z maja: Facebook przed YouTube’em, NK.pl w dół

W maju br. Facebook miał więcej użytkowników w Polsce niż YouTube. Natomiast NK.pl straciła w skali miesiąca ponad 600 tys. real users.

Z danych z Megapanelu PBI/Gemius wynika, że w maju strony Google odwiedziło 65 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Facebook zyskał w skali miesiąca 30 tys. real users, wyprzedzając YouTube’a, który miał 240 tys. real users mniej. Natomiast największy spadek odwiedzalności zanotowała NK.pl, która zanotowała 620 tys. użytkowników mniej niż w kwietniu.  

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1Grupa Google17 600 94590,37% 
2facebook.com13 653 55370,10% 
3youtube.com13 402 48368,81% 
4Grupa Onet.pl13 373 90868,67%tak
5Grupa Wirtualna Polska -Orange12 380 06463,56%tak
6Grupa Gazeta.pl11 894 98961,07%tak
7Grupa Interia.pl11 466 49058,87%tak
8Grupa Allegro.pl11 338 07058,21%tak
9Grupa Nk.pl10 382 52953,31% 
10Grupa O2.pl9 572 30949,15%tak
11Grupa Wikipedia9 348 06648,00% 
12Grupa GG Network7 648 56639,27%tak
13Grupa Polskapresse5 911 07030,35%tak
14Grupa Murator5 553 53428,51%tak
15Grupa Ringier Axel Springer5 450 46427,98%tak
16Grupa Next Infor4 934 59725,34%tak
17Grupa Money.pl4 771 95824,50%tak
18Grupa Media Regionalne4 462 29522,91% 
19kwejk.pl4 385 23822,52% 
20Grupa Microsoft4 257 15521,86% 


Wśród serwisów objętych audytem site-centric, do których należą wszystkie polskie portale horyzontalne, liderem pozostał Onet, ale stracił 130 tys. real users w skali miesiąca
. WP i Orange oraz Gazeta.pl zanotowały minimalne wzrosty odwiedzalności, a Interia i o2.pl - spadki nieprzekraczające 100 tys. real users.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg
1Grupa Onet.pl13 373 90868,67%
2Grupa Wirtualna Polska - Orange12 380 06463,56%
3Grupa Gazeta.pl11 894 98961,07%
4Grupa Interia.pl11 466 49058,87%
5Grupa Allegro.pl11 338 07058,21%
6Grupa O2.pl9 572 30949,15%
7Grupa GG Network7 648 56639,27%
8Grupa Polskapresse5 911 07030,35%
9Grupa Murator5 553 53428,51%
10Grupa Ringier Axel Springer5 450 46427,98%
11Grupa Next Infor4 934 59725,34%
12Grupa Money.pl4 771 95824,50%
13Grupa TVN4 182 19221,47%
14Grupa Netshare3 677 54018,88%
15Grupa Edipresse.pl3 655 55918,77%
16dobreprogramy.pl3 443 84317,68%
17filmweb.pl3 323 98917,07%
18Grupa NextWeb Media3 049 15715,66%
19tablica.pl2 956 38015,18%
20Grupa Panorama Firm2 770 93014,23%


Adres google.pl odwiedziło 70 tys. polskich użytkowników więcej niż w kwietniu, a google.com - 140 tys. więcej
. Właśnie 140 tys. real users stracił Onet.pl, natomiast WP.pl - 90 tys.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp.nazwaużytkownicy (real users)zasięg audyt site-centric
1google.pl16 906 82386,80% 
2facebook.com13 653 55370,10% 
3youtube.com13 402 48368,81% 
4onet.pl12 276 87563,03%tak
5google.com11 630 59559,71% 
6wp.pl10 776 02955,33%tak
7allegro.pl10 548 40754,16%tak
8nk.pl10 378 93753,29% 
9wikipedia.org9 261 97247,55% 
10gazeta.pl8 487 69743,58%tak
11interia.pl7 293 92337,45%tak
12chomikuj.pl6 107 53731,36%tak
13blogspot.com5 304 94627,24% 
14kwejk.pl4 385 23822,52% 
15demotywatory.pl4 256 93221,86% 
16ceneo.pl4 104 38321,07%tak
17zumi.pl4 081 87820,96%tak
18ask.com3 921 82520,14% 
19blox.pl3 919 51820,12%tak
20o2.pl3 909 68520,07%tak


Na stronach Allegro wykonano ponad 400 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej
. Natomiast Onet, WP i Orange, Interia i o2.pl zanotowały niewielkie spadki liczby odsłon, a Gazeta.pl - nieznaczny wzrost.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1Grupa Allegro.pl4 611 584 92011 338 070
2Grupa Onet.pl2 496 540 02413 373 908
3Grupa Wirtualna Polska - Orange2 337 133 93412 380 064
4Grupa Gazeta.pl1 182 558 05011 894 989
5Grupa Interia.pl1 087 983 53911 466 490
6Grupa O2.pl953 635 3599 572 309
7plemiona.pl637 812 674280 902
8tablica.pl279 360 0912 956 380
9Grupa TVN217 755 5724 182 192
10filmweb.pl189 912 0903 323 989


W serwisach Onetu oraz WP i Orange przeciętny użytkownik spędził 3-4 minuty więcej niż w kwietniu
. Strony Allegro straciły pod tym względem 20 minut, a witryny TVN zyskały prawie 20 minut. Największe serwisy stacji radiowych - Polskiego Radia i Eurozetu - też zanotowały spadki wynoszące, odpowiednio 30 i 15 minut.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1Grupa Onet.pl74 483 53905:34:1013 373 908
2Grupa Wirtualna Polska -Orange73 465 64205:56:0312 380 064
3Grupa Allegro.pl52 973 33304:40:2011 338 070
4Grupa Interia.pl46 560 52404:03:3811 466 490
5Grupa TVN32 634 25207:48:114 182 192
6Grupa Gazeta.pl27 042 45302:16:2411 894 989
7Grupa O2.pl26 141 02002:43:519 572 309
8Grupa Murator9 434 52801:41:565 553 534
9Grupa GG Network6 636 27000:52:047 648 566
10Grupa Polskie Radio4 283 81003:31:041 217 784
11plemiona.pl3 860 62713:44:37280 902
12Grupa Eurozet3 737 46805:37:54663 660
13tablica.pl3 157 07301:04:042 956 380
14Grupa Ling.pl3 137 46704:23:21714 838
15wiocha.pl2 780 84801:28:371 882 738
16Grupa Polskapresse2 057 95100:20:535 911 070
17Grupa Targeo.pl1 938 24601:20:081 451 320
18joemonster.org1 712 87301:27:031 180 682
19filmweb.pl1 685 17100:30:253 323 989
20Grupa Ringier Axel Springer1 592 87500:17:325 450 464


GG miało 560 tys. uruchomień mniej niż miesiąc wcześniej, a Skype - prawie 400 tys. mniej
. Windows Media Player zanotował spadek wynoszący prawie 300 tys. uruchomień, Winamp - 200 tys, a Ipla - ponad 150 tys.

Ranking  aplikacji według uruchomionych aplikacji (%)*
lp.nazwauruchomione aplikacje*uruchomione aplikacje (%)audyt site-centric
1Grupa GG Network-Komunikator Gadu-Gadu9 446 59548,50%tak
2Grupa Microsoft-Komunikator Skype8 092 35941,55% 
3Grupa Microsoft-Windows Media Player7 151 37936,72% 
4Winamp3 135 19116,10% 
5Grupa Ipla-Ipla2 754 83714,14% 
6OpenFM1 471 4637,55% 
7RealPlayer1 253 4036,44% 
8Grupa Microsoft-Windows Live Messenger1 009 5475,18% 
9VLC media player880 4794,52% 
10Grupa O2.pl-Komunikator Tlen.pl643 9173,31%tak
11Grupa Google-Aplikacja Google Desktop538 2732,76% 
12iTunes486 9722,50% 
13Grupa Google-Google Earth466 9792,40% 
14Komunikator AQQ412 5022,12% 
15KMplayer359 4881,85% 
16BestPlayer358 6281,84% 
17GOM Player326 9541,68% 
18QuickTime314 8071,62% 
19Grupa Last FM-Last FM246 6211,27% 
20Foobar2000189 4890,97% 


* Uruchomione aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym. Od wyników badania Megapanel PBI/Gemius za maj 2012 nastąpiła zmiana nazwy wskaźnika „Aktywne aplikacje” na bardziej precyzyjną - „Uruchomione aplikacje”. Stosunek uruchomionych aplikacji do populacji internautów został wyrażony w nowym wskaźniku - „Uruchomione aplikacje (%)”.

Liczebność próby: N= 12 691. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane
o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Megapanel z maja: Facebook przed YouTube’em, NK.pl w dół

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl