„MasterChef” stracił 130 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej
Trzecią edycję „MasterChefa” oglądało średnio 2,88 mln osób. W porównaniu do poprzedniej serii program stracił 130 tys. widzów. TVN w czasie jego emisji był wiceliderem całego rynku, zaś wpływy z reklam wyniosły 25,85 mln zł.
„MasterChef 3” nadawany był w TVN w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 7 września do 7 grudnia br. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że premierowe odcinki kulinarnego programu gromadziły średnio 2,88 mln oglądających, co przełożyło się na 16,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 21,64 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie najwięcej widzów zgromadził finał produkcji. Śledziło go 3,41 mln osób.
Trzy topowe odcinki
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | |
Data | AMR | SHR % |
07-12-2014 | 3 412 185 | 19,54% |
09-11-2014 | 3 258 984 | 19,01% |
30-11-2014 | 3 124 635 | 17,82% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. format stracił 130 tys. widzów. Drugą serię „MasterChefa” śledziło bowiem 3,01 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 18,32 proc. i 24,08 proc. udziału (więcej na ten temat).
TVN w trakcie emisji „MasterChefa” zajął drugą pozycję w rynku telewizyjnym przegrywając jedynie z TVP1, nadającą wówczas głównie „Sport”, kroniki sportowe, „Pogodę”, „Blondynkę” oraz „Ciszę nad rozlewiskiem”, co dało jej 17,98 proc. udziału. Słabiej od TVN wypadły: Polsat (gł. „Tylko muzyka” oraz mecze; 13,15 proc.) i TVP2 (programy kabaretowe; 6,43 proc.).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był już liderem, a dalej uplasowały się: Polsat, Jedynka oraz Dwójka.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
Stacja | AMR | SHR % | SHR % |
TVP1 | 3 052 129 | 17,98% | 11,04% |
TVN - MasterChef 3 | 2 875 079 | 16,94% | 21,64% |
Polsat | 2 231 501 | 13,15% | 14,10% |
TVP2 | 1 092 007 | 6,43% | 6,10% |
Wpływy reklamowe z emisji premierowych odcinków „MasterChefa 3” wyniosły 25,85 mln zł. Dla porównania, druga edycja z reklam przyniosła 44,4 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
W programie „MasterChef” brało udział 14 uczestników, którzy przygotowując różne potrawy walczyli o tytuł Mistrza Kuchni, 100 tys. zł i kontrakt na wydanie książki kucharskiej. Zwyciężczynią trzeciej edycji formatu została Dominika Wójciak.
TVN jest zadowolony z wyników oglądalności reality-show i prawdopodobnie jesienią przyszłego roku pokaże kolejny sezon programu „MasterChef” .
Dołącz do dyskusji: „MasterChef” stracił 130 tys. widzów. TVN liderem w grupie komercyjnej