1,8 mln widzów programu „Top Chef 3”. 20 mln zł z reklam
W jesiennym sezonie „Top Chef” gromadził średnio 1,81 mln oglądających, nieco więcej niż rok temu. Polsat w czasie nadawania programu zajął drugie miejsce w rynku, przegrywając z TVP2. Wpływy z reklam wyniosły 19,9 mln zł.
Trzecią edycję reality-show „Top Chef” oglądać można było w Polsacie w środy o godz. 20.40, w okresie od 10 września do 26 listopada br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia oglądalność formatu wyniosła 1,81 mln widzów. Przełożyło się to na 11,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 16,43 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
W analizowanym okresie największą oglądalność zgromadził finałowy odcinek, który obejrzało średnio 2,14 mln osób.
Trzy topowe odcinki formatu
Data | Godz. | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | ||
26-11-2014 | 20:41:04 | 2 139 277 | 13,29% |
19-11-2014 | 20:41:02 | 2 106 563 | 13,31% |
29-10-2014 | 20:40:05 | 1 932 117 | 12,65% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej oglądalność „Top Chefa” zmieniła się nieznacznie. Pierwszą serię programu śledziło bowiem 1,79 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 11,94 proc. oraz 16,36 proc. (więcej na ten temat).
Trzecia odsłona reality-show miała o 120 tys. widzów więcej, niż nadawana wiosną br. druga edycja formatu, którą śledziło średnio 1,69 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 10,90 proc. i 15,43 proc. (zobacz te dane).
W czasie emisji „Top Chefa” Polsat zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była Dwójka emitująca „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”, co przełożyło się na 25,82 proc. udziału. Gorzej od Polsatu wypadały TVP1 (mecze Ligi Mistrzów i filmy fabularne; 9,98 proc.) i TVN (końcówka „Na Wspólnej”, „Ugotowani” i „Kto poślubi mojego syna?”; 9,11 proc.).
Widownia „Top Chefa” na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVP2 | 4 003 927 | 25,82% | 19,03% |
Polsat - Top Chef 3 | 1 812 614 | 11,69% | 16,43% |
TVP1 | 1 548 089 | 9,98% | 9,31% |
TVN | 1 412 526 | 9,11% | 10,65% |
Wpływy z reklam przy emisji „Top Chef’a 3” wyniosły 19,90 mln zł. Dla porównania pierwsza edycja produkcji z reklam przyniosła 21,93 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W programie „Top Chef” w różnych zadaniach kulinarnych rywalizuje 14 kucharzy. Ocenia ich czteroosobowe jury, w którego składzie są: Wojciech Modest Amaro, Ewa Wachowicz, Maciej Nowak i Grzegorz Łapanowski, który jest jednocześnie gospodarzem show. Program produkuje firma Jake Vision.
Już wystartowały zdjęcia do czwartego sezonu programu „Top Chef”, który Polsat planuje pokazać wiosną 2015 roku (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: 1,8 mln widzów programu „Top Chef 3”. 20 mln zł z reklam