Marki zyskują na Facebooku dzięki Timeline
W najbliższy piątek Facebook obligatoryjnie wprowadzi nowe profile - Timeline - dla wszystkich stron. Większość marek, które zdecydowały się na to wcześniej, już na tym zyskuje.
Facebook udostępnił Timeline firmom, markom i organizacjom 29 lutego, jednocześnie zapowiadając, że obowiązkowo dla wszystkich stron nowy wygląd zostanie wprowadzony 30 marca (więcej na ten temat).
Firma analityczna Simply Measured postanowiła sprawdzić jak nowe profile wpływają na zaangażowanie fanów marek, które od razu zdecydowały się skorzystać z nowości. Pod uwagę wzięto tylko 15 stron należących do marek z różnych branż, porównując wskaźniki przed i po tym jak wprowadziły Timeline.
>>> Zostań FANEM portalu Wirtualnemedia.pl na Facebooku
Okazało się, że średnie zaangażowanie fanów w publikowane przez marki treści, mierzone liczbą komentarzy pojawiających się przy każdym poście, wzrosło o 46 proc., a w przypadku interaktywnych treści (wideo i zdjęcia) odnotowano 65-proc. wzrost.
Większe zaangażowanie fanów w publikowane posty zaobserwowano w przypadku niemal wszystkich marek. Najwyższy wzrost odnotowały Livestrong (+161 proc.), Toyota (+156 proc.), Humane Society (+83 proc.) i Red Bull (+70 proc.).
Biorąc pod uwagę rodzaje postów publikowanych przez marki na nowych profilach, najwyższy wzrost zaangażowania fanów zaobserwowano w przypadku zdjęć i wideo. Członkowie Facebooka rzadziej komentują tymczasem aktualizacje statusu.
Dołącz do dyskusji: Marki zyskują na Facebooku dzięki Timeline