Personalizacja reklam? Nadal dostajemy nietrafione reklamy
65 proc. respondentów twierdzi, że marki w ciągu ostatnich kilku lat coraz lepiej radziły sobie z personalizacją reklam i działań marketingowych. Nadal jednak aż 91 proc. badanych widzi dziennie przynajmniej jedną nietrafioną reklamę - wynika z raportu “The push and pull of personalization. How consumers perceive personalization across marketing and advertising”, opracowanego przez firmę Epsilon.

Badania przeprowadzone przez Epsilon wskazują, że ludzie zwracają szczególną uwagę na działania marketingowe i reklamy marek, które faktycznie ich rozumieją. Gdy reklama prezentuje produkt, który rzeczywiście jest konsumentowi potrzebny lub przez niego pożądany, aż 61 proc. respondentów angażuje się w przekaz marketingowy.
60 proc. badanych decyduje się na interakcję z przekazem marketingowym lub reklamą, kiedy zna i lubi markę. Z kolei 41 proc. angażuje się w reklamy związane z klimatem (treść, obraz, tekst).
Ponad jednej trzeciej (36 proc.) podobał się przekaz, jaki niósł za sobą komunikat reklamowy, a tylko jedna czwarta respondentów poczuła, że marka jest dopasowana do ich zainteresowań i preferencji.
Amazon Prime Video prosi Polaków o zgodę na spersonalizowane reklamy
Personalizacja reklam - jak to działa?
Jak można jeszcze bardziej personalizować przekazy marketingowe i reklamowe, aby lepiej odpowiadały na potrzeby i oczekiwania klientów?
– Marki dysponują dzisiaj większą ilością danych na temat swoich klientów niż kiedykolwiek wcześniej. Niemniej jednak nadal mamy do czynienia z reklamami, które nie trafiają precyzyjnie do odbiorców, do których trafić powinny. Takie nieprecyzyjne działania mogą nie tylko wpłynąć na wizerunek marki, ale również na sposób, w jaki konsumenci odbierają przekaz. Trzy czwarte respondentów w badaniu Epsilon stwierdziło, że postrzega negatywnie marki, które wykorzystują niedokładne dane o konsumentach w swoich komunikatach, np. reklama produktów dla dzieci kierowana jest do osób, które dzieci nie mają – mówi Agata Florczak, business integrated manager w Audience Media Group, polskiej grupie mediowej dostarczającej efektywne rozwiązania z zakresu digital marketingu.
Florczak dodaje: – Rozwiązaniem w takiej sytuacji może być reklama kontekstowa. Według raportu firmy Nielsen „2023 Consumer Survey Report: How consumers response to macroeconomic events can inform marketing strategies”, konsumenci są bardziej otwarci na reklamy, gdy są one prezentowane w odpowiednich kontekstach. To kontekst ma bowiem największy wpływ na odbiorcę.
Dołącz do dyskusji: Personalizacja reklam? Nadal dostajemy nietrafione reklamy