„Mali Giganci” stracili 820 tys. widzów, ale TVN pozostał liderem rynku. 21,3 mln zł z reklam
Drugą edycję talent-show „Mali Giganci” oglądało średnio 2,56 mln osób. W porównaniu do premierowej serii program stracił 820 tys. widzów. TVN w czasie nadawania produkcji utrzymał jednak pozycję lidera rynku telewizyjnego, a wpływy z reklam wyniosły 21,27 mln zł.
„Mali Giganci 2” na antenie TVN nadawani byli w soboty o godz. 20.00, w okresie od 20 lutego do 16 kwietnia br. Średnia widownia wszystkich premierowych odcinków wyniosła 2,56 mln osób, co przełożyło się na 16,81 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 15,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 3,22 mln osób, zgromadził drugi odcinek talent-show.
Trzy topowe odcinki
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
27-02-2016 | 20:00:14 | 21:54:08 | 3 223 861 | 20,83% |
20-02-2016 | 20:00:42 | 21:54:04 | 2 909 220 | 18,58% |
19-03-2016 | 20:00:02 | 21:54:38 | 2 565 854 | 16,28% |
Program, w porównaniu do pokazywanej w analogicznym okresie rok wcześniej pierwszej edycji stracił 820 tys. widzów. Wówczas produkcję oglądało średnio 3,38 mln osób, a jej średni udział wynosił odpowiednio 22,36 proc. oraz 21,82 proc. (dowiedz się więcej).
Pomimo spadku oglądalności, TVN w paśmie nadawania „Małych Gigantów 2” nadal był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP2 z udziałem na poziomie 11,09 proc., nadająca w tym czasie kabarety i show „Kocham Cię, Polsko!”. Dalej uplasowały się: Polsat (10,62 proc.; gł. filmy fabularne) oraz TVP1 (9,88 proc.; gł. serial „Strażacy” i filmy).
Natomiast wśród widzów w grupie komercyjnej drugi był Polsat, a dalsze miejsca zajęły: Dwójka i Jedynka.
Widownia programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | |
AMR | SHR % | SHR % | |
TVN - Mali giganci 2 | 2 561 987 | 16,81% | 15,16% |
TVP2 | 1 690 768 | 11,09% | 9,71% |
Polsat | 1 619 618 | 10,62% | 14,99% |
TVP1 | 1 505 522 | 9,88% | 8,00% |
Wpływy reklamowe z dziewięciu odcinków „Małych Gigantów” wyniosły 21,27 mln zł. Dla porównania, pierwsza seria zarobiła z reklam 24,91 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Program „Mali Giganci” oparty jest na formacie „Pequeños Gigantes”, nadawanym od 2011 roku przez meksykańską stację Televisa. Uczestnikami produkcji są dzieci w wieku od 4 do 12 lat uzdolnione wokalnie, aktorsko, tanecznie lub recytatorsko, których opiekunami w drugiej serii byli Magda Mołek, Grzegorz Hyży, Sonia Bohosiewicz, Marcin Perchuć, Anna Dereszowska i Jakub Wesołowski. W jury „Małych Gigantów” zasiadali: Agnieszka Chylińska, Katarzyna Bujakiewicz i Kuba Wojewódzki, a prowadzącym był Filip Chajzer (więcej na ten temat).
Dodajmy, że drugą edycję polskiej wersji „Małych Gigantów” wygrała Kadra Anki, którą opiekowała się Anna Dereszowska.
W najbliższą sobotę 23 kwietnia br. TVN pokaże specjalny odcinek programu, w którym zaprezentują się wszyscy jego uczestnicy.
Stacja jest zadowolona z wyników oglądalności formatu. Prawdopodobne jest, że trzecia seria „Małych Gigantów” trafi na antenę TVN wiosną przyszłego roku.
W marcu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 10,89 proc.
Dołącz do dyskusji: „Mali Giganci” stracili 820 tys. widzów, ale TVN pozostał liderem rynku. 21,3 mln zł z reklam
Nudny talent szoł dla dzieciaków. Rynce opadają !!!