Lufthansa kończy współpracę z Solski Communications, do obsługi public relations wybiera Rechters
Przewoźnik lotniczy Lufthansa Group, w wyniku globalnego przetargu wybrała niemiecką agencję achtung! do prowadzenia działań z zakresu PR dla swoich linii lotniczych - marek Lufthansa, Austrian Airlines, Swiss, Eurowings oraz Brussels Airlines. W Polsce obsługę w tym zakresie powierzono agencji Rechters.
Od nowego roku achtung! będzie odpowiedzialna za planowanie i rozwój działań PR w 41 krajach, wyłączając rodzime rynki w Niemczech, Belgii, Austrii i Szwajcarii. W Polsce działania powierzono zespołowi Rechters. Agencja została stworzona 4 lata temu przez Iwonę Janicką i Wojciecha Liczkowskiego.
Klienta pozyskano w następstwie wieloetapowego przetargu.
Lufthansa z własną siecią do obsługi PR
Agencje obsługujące Lufthansę wybrano z puli The Network One - ponad 1200 firm z całego świata zarządzanych na co dzień przez swoich właścicieli. Lufthansa, przy współpracy z achtung! oraz londyńską centralą The Network One, określiła najpierw kryteria, jakie powinny spełniać agencje.
W kolejnym etapie postępowania prowadzono rozmowy z najlepszymi z nich na poszczególnych rynkach. Na ostateczny wybór wpływ miała znajomość rynku lotniczego, wiedza z zakresu współpracy z firmami i konsumentami oraz doskonałe relacje z mediami.
Wyborem agencji zajmował się zespół pod kierownictwem Andreasa Bartelsa, szefa komunikacji w Lufthansa Group.
- Po raz pierwszy ogólnoświatowe działania komunikacyjne wszystkich linii lotniczych wchodzących w skład Lufthansa Group będą wspierane przez zewnętrzną agencję. Dzięki temu będziemy jeszcze szybsi, elastyczniejsi, a wszystkie działania będą ustandaryzowane - mówi Bartels.
Poprzednio, przez wiele lat obsługą public relations Lufthansę na polskim rynku zajmowała się agencja Solski Communications.
Dołącz do dyskusji: Lufthansa kończy współpracę z Solski Communications, do obsługi public relations wybiera Rechters