Kuaishou idzie w górę. Większe przychody, prawie 573 mln użytkowników
Kuaishou Technology, chińska firma prowadząca serwis Kuaishou, największego konkurenta TikToka na rynku chińskim podała wyniki biznesowe za trzeci kwartał 2021 roku. Spółka zwiększyła swoje przychody o 33,4 procent przy stracie netto 4,8 miliarda juanów. Na koniec września z platformy korzystało miesięcznie 572,9 miliona użytkowników.
Kuaishou działa na rynku od 2012 r. Platforma funkcjonuje na podobnych zasadach jak TikTok pozwalając użytkownikom na zamieszczanie krótkich klipów wideo wzbogaconych o gotowy podkład muzyczny.
Serwis został założony przez Su Hua, inżyniera pracującego wcześniej dla Google’a i Baidu. Aplikacja, której użytkownikami są zwykle mieszkańcy niewielkich wsi i miast jest coraz popularniejsza w Chinach i na innych wybranych rynkach, m.in. w Brazylii, Indiach i Wietnamie.
Czytaj także: 1,5 mld użytkowników TikToka w 2022 roku? „To możliwe, serwis ma potencjał”
Więcej użytkowników
W trzecim kwartale br. miesięczna liczba użytkowników Kuaishou wyniosła 572,9 mln, co oznacza wzrost rok do roku o 19,5 proc.
W wypadku osób korzystających z platformy każdego dnia zanotowano liczbę 320,4 mln. To wzrost o 17,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r.
W raportowanym okresie codzienni użytkownicy Kuaishou spędzali w aplikacji średnio 119,1 minut – o 35 proc. więcej czasu niż rok wcześniej (88,2 minut).
Przychody w górę, wzrosła strata
W trzecim kwartale Kuaishou zwiększyło przychody w skali roku o 33,4 proc. do kwoty 20,5 mld juanów. Wpływy z usług marketingowych i reklamowych wyniosły 10,9 mld juanów (w górę o 76,5 proc.), natomiast te z usług streamingowych wzrosły o 53,2 proc.
Według raportu w minionym kwartale firma zanotowała stratę netto na poziomie 4,8 mld juanów, podczas gdy rok wcześniej strata wynosiła 962 mln juanów.
- W trzecim kwartale 2021 roku osiągnęliśmy zachęcające wyniki w całej naszej działalności – zaznaczył w komunikacie Cheng Yixiao, współzałożyciel i CEO Kuaishou. - Średnia liczba użytkowników i średni dzienny czas spędzony w Kuaishou App osiągnęły nowe rekordowe poziomy. Jeszcze bardziej wzmocniliśmy nasze możliwości monetyzacji w tym kwartale, opierając się na ciągłym wzroście ruchu w domenach publicznych i prywatnych. Aktywnie wspieramy rozwój nowej infrastruktury cyfrowej w Chinach i pomagamy w ciągłej poprawie infrastruktury usług cyfrowych na obszarach wiejskich. W przyszłości będziemy nadal przyczyniać się do innowacji technologicznych w całej branży i ogólnego rozwoju naszego społeczeństwa.
Czytaj także: Zhang Yiming ustąpił ze stanowiska dyrektora generalnego ByteDance, spółki macierzystej TikToka
Dołącz do dyskusji: Kuaishou idzie w górę. Większe przychody, prawie 573 mln użytkowników