Kryzys zmienia podejście do mediów
Większość konsumentów uważa, że wysokobudżetowe reklamy telewizyjne są w obecnej sytuacji na rynkach finansowych "rozrzutne" i "niewłaściwe".
Z badania przeprowadzonego przez agencję medialną the7stars wynika, że 74 procent konsumentów postrzega takie "bogate" reklamy jako niewłaściwe - informuje serwis Brand Republic.
Badanie pokazuje również, że ze względu na finansową niepewność, radykalnie zmienia się podejście konsumentów do mediów i związane z nimi nawyki konsumpcyjne. Nie tylko zmieniają oni swoje własne zachowania, ale również stają się coraz bardziej krytyczni wobec działań medialnych marek.
Co czwarty respondent świadomie unika czytania prasowych artykułów na negatywne tematy, co jednocześnie oznacza, że wielu z nich unika płatnych gazet. 40 procent konsumentów woli obecnie darmowe tytuły od ich płatnych odpowiedników. Badanie nie przynosi też dobrych wieści dla telewizji, jako że 20 procent osób w wieku od 35 do 54 lat rozważa rezygnację z usług płatnych operatorów.
Jednocześnie kryzys okazuje się być również okazją, jako że obecnie więcej firm niż kiedykolwiek wcześniej może sobie pozwolić na reklamę w telewizji. Dzieje się tak na skutek gwałtownego spadku kosztów czasu reklamowego jak i samej produkcji.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Kryzys zmienia podejście do mediów