Skok odwiedzalności serwisów informacyjnych: Onet przed WP, RMF24.pl przed Wyborcza.pl i RadioZET.pl (TOP10)
W zeszłym tygodniu czołowe serwisy informacyjno-publicystyczne osiągnęły o wiele wyższą odwiedzalność niż średnio w lutym. Pod względem liczby użytkowników Onet.pl wyprzedził WP.pl, a RMF24.pl bo bardzo duży wzroście wysunęło się przed Wyborcza.pl, RadioZET.pl i naTemat.pl.
W tygodniu od 9 do 15 marca dziesięć czołowych serwisów z kategorii informacji i publicystyki (bez treści regionalnych) zanotowało łącznie, bez uwzględnienia współodwiedzalności, zanotowało łącznie 49,65 mln użytkowników i 459,98 mln odsłon - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Natomiast od 3 lutego do 1 marca tych 10 witryn miało w ciągu tygodnia średnio 31,54 mln odwiedzających i 193,71 mln odsłon. Tym samym w zeszłym tygodniu liczba użytkowników była wyższa o 57,4 proc., a liczba odsłon - aż o 137,5 proc. Na odwiedzalność w lutym wpływ mogło mieć to, że do 23 lutego w części województw trwały ferie.
Onet.pl, WP.pl i TVN24.pl przyciągają najmocniej
W minionym tygodniu sekcję informacyjno-publicystyczną Onetu (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 8,7 mln internautów, wykonując 105,76 mln odsłon. Analogiczny dział na WP.pl zanotował 7,2 mln użytkowników i 115,03 mln odsłon, a na TVN24.pl - 5,68 mln użytkowników i 71,8 mln odsłon.
W sekcji Onetu z informacjami i publicystyką odwiedzający wykonał średnio 12,1 odsłony. W przypadku WP.pl było to 16 odsłon, na TVN24.pl - 12,6, a na Interii - 10,8.
Gazeta.pl (Agora) w kategorii informacyjno-publicystycznej miała 5,02 mln użytkowników i 28,9 mln odsłon, Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) - 4,72 mln odwiedzających i 27,96 mln odsłon, a Interia.pl przy 4,08 mln użytkowników zanotowała 44,11 mln odsłon.
W sekcji RMF24.pl z informacjami i publicystyką 3,97 mln internautów wykonało 17,14 mln odsłon, w analogicznym dziale Wyborcza.pl (Agora) 3,86 mln użytkowników wygenerowało 19,01 mln odsłon, taka sekcja na RadioZET.pl miała 3,36 mln odwiedzających i 17,54 mln odsłon, a na naTemat.pl - 3,04 mln użytkowników i 12,73 mln odsłon.
Wyborcza.pl jest jedynym w tym zestawieniu portalem z płatnym systemu dostępu do treści (na koniec ub.r. korzystało z niego 218 tys. użytkowników, o 47,5 tys. więcej niż rok wcześniej), przy czym dwa tygodnie temu wszystkie teksty o koronawirusie udostępniono dla każdego internauty.
W porównaniu ze średnią tygodniową z lutego Onet.pl w kategorii informacji i publicystyki zyskał 3,68 mln użytkowników (73,5 proc.) i 70,42 mln odsłon (199,3 proc.). Dzięki temu wyprzedził w tej pierwszej statystyce WP.pl, która osiągnęła wzrost o 2,16 mln odwiedzających (43 proc.) i 66,83 mln odsłon (138,7 proc.).
Na TVN24.pl dział informacyjno-publicystyczny zyskał 2,34 mln odwiedzających (70,1 proc.) i 43,63 mln odsłon (154,8 proc.), na Gazeta.pl - 2,22 mln użytkowników (79,5 proc.) i 15,6 mln odsłon (117,4 proc.), a na Interia.pl - 1,42 mln odwiedzających (53,6 proc.) i 26,53 mln odsłon (151 proc.).
RMF24.pl z największym wzrostem
Sekcja RMF24.pl z informacjami i publicystyką osiągnęła wzrost o 2,22 mln użytkowników (126,7 proc.) i 11,66 mln odsłon (213,2 proc.), dzięki czemu wyprzedziła w liczbie odwiedzających analogiczne działy Wyborcza.pl (zyskał 1,65 mln użytkowników, czyli 74,6 proc. i 9,39 mln odsłon, czyli 97,6 proc.), RadioZET.pl (w górę o 688,8 tys. użytkowników, a więc 25,8 proc. i 7,44 mln odsłon, czyli 73,6 proc.) i naTemat.pl (zyskał 970,9 tys. odwiedzających, czyli 46,8 proc., i 5,89 mln odsłon, czyli 86,1 proc.).
Stosunkowo najmniejszy wzrost zanotował w tej kategorii Fakt.pl - o 734,8 tys. użytkowników (18,4 proc.) i 8,86 mln odsłon (46,4 proc.).
Dołącz do dyskusji: Skok odwiedzalności serwisów informacyjnych: Onet przed WP, RMF24.pl przed Wyborcza.pl i RadioZET.pl (TOP10)