SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kanał TBN Polska zniknął z satelity. Szykuje nową platformę VoD i serwis informacyjny

Stacja familijna TBN Polska od 1 stycznia nie jest dostępna już na satelicie Hot Bird. Kanał skupi się teraz na rozwoju dostępności przez operatorów kablowych i serwisy OTT, rozważa też wejście do naziemnej telewizji cyfrowej. W styczniu ruszy ponadto odświeżona platforma VoD, a nadawca zapowiada wprowadzenie do ramówki nawet programu informacyjnego.

- Jesteśmy na etapie zmian technologicznych zarówno po stronie emisyjnej, jak też dystrybucji kanału TBN Polska. Od dnia 1 stycznia 2023 będziemy dostępni tylko w formacie HD. Potwierdzamy nasze zejście z satelity HotBird - poinformował Tymoteusz Rompa, antena manager w TBN Polska w komunikacie.

Stacja nadawała z Hot Birda od 2016 r., dzięki czemu trafiała do posiadaczy odbiorników FTA, a także klientów platform Canal+ i Polsat Box. Teraz stracili oni dostęp do kanału. Za to od grudnia stacja trafiła do sieci UPC Polska i usługi Play Now. TBN Polska oferowana jest też w sieciach kablowych Vectra, Multimedia Polska, Orange, Toya. Oglądać ją można też w usłudze Pilot WP czy serwisie CDA.

- Skupiamy się na dalszym zwiększaniu dystrybucji za pośrednictwem operatorów cyfrowych telewizji kablowych, IPTV oraz za pośrednictwem OTT. Rozważamy możliwość emisji w ramach naziemnej telewizji cyfrowej – dodaje Tymoteusz Rompa.

Plany dotyczące wejścia do telewizji naziemnej są znane. Stacja mogłaby trafić na testowe czy lokalne multipleksy lub nawet wziąć udział w konkursie na wolne miejsca, które mają się pojawić na MUX-8, w związku z opuszczeniem tego multipleksu przez kanały TVP.

Jednocześnie nadawca postawi mocniej na dystrybucję w internecie. Nowa platforma wideo na żądanie ma wystartować 10 stycznia br. pod adresem tbngo.pl.

TBN Polska to stacja o charakterze chrześcijańskim stanowiąca część międzynarodowej TBN Family of Networks. Kanał istnieje w naszym kraju od 2016 r. W ramówce TBN Polska widzowie mogą znaleźć seriale, filmy, programy rozrywkowe, muzyczne, sportowe, dla dzieci, religijne, publicystyczne i dokumentalne.

- Nasi widzowie, to osoby, które jeżeli rozpoczęły przygodę z TBN Polska, stają się jej przyjaciółmi. Zachęcają swoje otoczenie do włączenia naszego kanału. Dotychczas mówiliśmy, że są to osoby 35+ z małych i dużych miast. Spodziewamy się, że dolna granica wiekowa zostanie obniżona przez naszą nową i bogatą ofertę programowa w 2023 roku. - mówi Wirtualnemedia.pl Krzysztof Rompa, prezes TBN Polska.

- W 2022 roku realizowaliśmy mniej nowych produkcji polskich, więcej zagranicznych. 2022 r. to rok wdrożenia dużych projektów i zmian - mówi Rompa. W mijającym roku nadawca zainwestował w zakup nowej siedziby i budowę nowego studia. Umożliwi to rozpoczęcie emisji programu na żywo.

Przedstawiciele TBN Polska zapowiadają nowe polskie i zagraniczne produkcje. Tylko w pierwszym półroczu pojawi się osiem regularnych tytułów.

- W 2023 roku nasi widzowie codziennie będą oglądać program informacyjny "News Express" - mówi Krzysztof Rompa - Będzie dużo więcej filmów, więcej seriali dokumentalnych i muzyki. Ramówka na 2023 r. będzie bogata w nowości i ciekawe oferty - dodaje.  Szczegóły programu informacyjnego nad którym trwają prace nie są jeszcze znane.

TBN Polska postawi mocniej na sprzedaż reklam

Finansowanie kanałów z rodziny TBN opierało się dotąd na fundraisingu oraz dodatkowo sprzedaży czasu antenowego. Niedawno zaczęły się zmiany strategii finansowej w kilku stacjach. - W TBN Polska rozpoczęliśmy podobne zmiany pod koniec zeszłego roku. Nasz biznesplan będzie opierał się głównie na komercyjnych filarach z dodatkiem fundraisingu - zapowiada szef TBN Polska.

Od grudnia ub.r. stacja jest objęta pomiarem telemetrycznym realizowanym przez firmę Nielsen, co pozwoli zacząć sprzedawać reklamy, których cena rozliczana będzie na podstawie oglądalności. Na razie szczegóły oferty reklamowej nie są znane.

W Polsce w naziemnej telewizji cyfrowej dostępny jest katolicka TV Trwam, kierowana przez o. Tadeusza Rydzyka. Z kolei Grupa Polsat Plus ma w portfolio stację satelitarną Polsat Rodzina o charakterze familijnym. Jednak TBN Polska nie postrzega siebie jako konkurencji dla tamtych nadawców.

Prezes TBN Polska określa swój kanał jako "telewizję z wartościami chrześcijańskimi, telewizję podkreślająca wartości rodzinne na którą jest ma rosnący popyt". - Podaż jest mniejsza niż popyt. To przestrzeń, którą zagospodarujemy. Polski widz nie szuka tylko rozrywki lub informacji. Polacy wcale nie chcą rezygnować z wartości – zapewnia Krzysztof Rompa.

Dołącz do dyskusji: Kanał TBN Polska zniknął z satelity. Szykuje nową platformę VoD i serwis informacyjny

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Ucieszyłbym się gdybym zobaczył TBN Polska na MUX 8. Szkoda że stacja zniknęła z satelity.
odpowiedź
User
Rtv
Najlepszą telewizją o tematyce religijnej była Religia.tv. Szkoda, że kanał zlikwidowano :-(
odpowiedź
User
Zyzio56
Najlepszą telewizją o tematyce religijnej była Religia.tv. Szkoda, że kanał zlikwidowano
Religia TV była bardzo katolicką telewizją i wbrew swojej nazwie nie skupiała się na innych wyznaniach, religiach.
odpowiedź