Kolejne duże spadki na rynku gazet regionalnych
W sierpniu 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Pozycję lidera utrzymała "Gazeta Pomorska". Raportportalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych była"Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze średnią 73467 egz. (rok wcześniej 81 700 egz.) - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Polska DziennikZachodni" (Polskapresse) - 72 200 egz. (rok wcześniej 80505 egz.) a na trzecim uplasował się "ExpressIlustrowany" (Polskapresse) - 46 738 egz. (spadeksprzedaży o 11 proc.).
Tytuł | sierpień | |||
Wirtualnemedia.pl | 2009 | 2008 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
GazetaPomorska | 83 292 | 73 467 | 92 860 | 81 700 |
Polska DziennikZachodni | 96 619 | 72 200 | 108897 | 80 505 |
ExpressIlustrowany | 57 768 | 46 738 | 65 005 | 52 962 |
Polska GłosWielkopolski | 60 932 | 46 319 | 70 027 | 50 190 |
Polska DziennikBałtycki | 57 966 | 45 852 | 71 248 | 52 328 |
GazetaLubuska | 50 931 | 41 444 | 57 089 | 45 299 |
Głos-DziennikPomorza | 52 483 | 41 340 | 55 723 | 42 585 |
Polska DziennikŁódzki | 54 298 | 40 949 | 61 527 | 44 594 |
DziennikPolski | 56 522 | 39 395 | 63 204 | 43 486 |
EchoDnia | 44 132 | 33 261 | 45 605 | 35 351 |
Gazeta CodziennaNowiny | 38 904 | 30 221 | 39 580 | 30 038 |
Polska GazetaWrocławska | 41 979 | 29 149 | 51 283 | 33 778 |
Polska GazetaKrakowska | 41 344 | 28 713 | 49 439 | 31 039 |
Nowa TrybunaOpolska | 34 372 | 26 811 | 38 488 | 29 135 |
Gazeta OlsztyńskaDziennik Elbląski | 35 076 | 26 329 | 41 615 | 31 354 |
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwiększości największych dzienników regionalnych.
Tytuł | 2009 | |||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem |
GazetaPomorska | 83 292 | 73 467 | 86 878 | 77 047 |
Polska DziennikZachodni | 96 619 | 72 200 | 103112 | 76 312 |
ExpressIlustrowany | 57 768 | 46 738 | 61 144 | 48 842 |
Polska GłosWielkopolski | 60 932 | 46 319 | 62 070 | 46 270 |
Polska DziennikBałtycki | 57 966 | 45 852 | 62 040 | 48 199 |
GazetaLubuska | 50 931 | 41 444 | 47 192 | 38 224 |
Głos-DziennikPomorza | 52 483 | 41 340 | 53 959 | 41 376 |
Polska DziennikŁódzki | 54 298 | 40 949 | 57 089 | 41 984 |
DziennikPolski | 56 522 | 39 395 | 54 723 | 37 977 |
EchoDnia | 44 132 | 33 261 | 42 898 | 32 833 |
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Kolejne duże spadki na rynku gazet regionalnych