„Kocham Cię Polsko!” straciło widzów, ale nadal lideruje
Nadawane w TVP 2 widowisko „Kocham Cię Polsko!” miało wiosną br. mniej widzów niż rok wcześniej, ale nadal w czasie emisji programu Dwójka była liderem rynku. Wpływy reklamowe show wyniosły 9 mln zł.
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że trzecią edycję „Kocham Cię Polsko!”, nadawaną od marca do czerwca br. oglądało w Dwójce 3,04 mln widzów, a udział kanału w czasie nadawania serialu wyniósł w 4+ 22,21 proc., a w 16-49 – 18,20 proc. Wiosną 2009 roku program śledziło 3,14 mln osób, a udział TVP 2 w czasie jego emisji ukształtował się na poziomie 22,46 proc. w 4+ i 20 proc. w 16-49.
W czasie emisji widowiska (piątki o 21.15) TVP 2 była liderem rynku, wyprzedzając swoich głównych konkurentów. Drugie miejsce z udziałem wynoszącym 18,04 proc. zajęła telewizja TVN, emitująca w tym czasie filmy fabularne. Dalej znalazły się: TVP 1 (14,48 proc.; „Śpiewaj i walcz”, filmy) i Polsat (12,84 proc.; gł. filmy).
Z danych telemetrycznych wynika, że „Kocham Cię Polsko!” najchętniej oglądały kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi i małych miast oraz osoby bez matury. Przychody reklamowe z trzeciej edycji show wyniosły 8,7 mln zł, podczas gdy rok temu program zarobił 2 mln zł mniej, ale tamta edycja miała o jeden odcinek mniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).
„Kocham Cię Polsko" to program, w którym drużyny złożone z gwiazd rywalizują ze sobą w różnych zagadkach związanych z wiedzą na temat naszego kraju. Produkowany jest przez Rochstar na licencji formatu "I love my country". Na razie nie ma ostatecznej decyzji, czy show znajdzie się w jesiennej ramówce stacji.
Widownia „Kocham Cię Polsko!” odcinek po odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
05-03-2010 | 2 925 892 | 20,83% | 16,92% |
12-03-2010 | 2 993 603 | 21,57% | 17,18% |
19-03-2010 | 2 842 790 | 21,21% | 16,12% |
26-03-2010 | 3 091 596 | 23,15% | 19,09% |
03-04-2010 | 2 581 504 | 18,03% | 16,35% |
09-04-2010 | 3 352 296 | 23,97% | 18,37% |
23-04-2010 | 2 973 309 | 21,80% | 17,91% |
30-04-2010 | 3 151 459 | 23,89% | 21,64% |
07-05-2010 | 3 137 527 | 22,00% | 17,07% |
14-05-2010 | 3 231 327 | 23,63% | 17,59% |
21-05-2010 | 2 996 320 | 22,31% | 20,70% |
28-05-2010 | 2 885 421 | 21,64% | 18,47% |
04-06-2010 | 3 355 576 | 25,20% | 19,67% |
3 038 487 | 22,21% | 18,20% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu
Wszyscy 4+ | |||
Stacja | AMR | AMR % | SHR % |
TVP 2 – Kocham Cię Polsko! | 3 038 487 | 8,45% | 22,21% |
TVN | 2 467 618 | 6,86% | 18,04% |
TVP 1 | 1 981 330 | 5,51% | 14,48% |
Polsat | 1 757 034 | 4,89% | 12,84% |
Profil widowni widowiska
WIRTUALNEMEDIA.PL | ADH % | AFF | |
Płeć | Mężczyźni | 33,85% | 70 |
Kobiety | 66,15% | 128 | |
Wiek | 4-9 | 1,35% | 23 |
10-15 | 3,65% | 52 | |
16 - 19 | 3,10% | 54 | |
20 - 24 | 3,78% | 46 | |
25 - 29 | 4,52% | 51 | |
30 - 34 | 7,68% | 94 | |
35 - 39 | 5,38% | 76 | |
40 - 44 | 5,86% | 91 | |
45 - 49 | 7,16% | 101 | |
50 - 54 | 10,29% | 125 | |
55 - 59 | 11,56% | 152 | |
60+ | 35,67% | 183 | |
Wlk. miasta | Wieś | 42,39% | 109 |
< 50 tys. | 24,13% | 100 | |
50-100 tys. | 9,85% | 115 | |
100-200 tys. | 6,41% | 80 | |
> 200 tys. | 17,22% | 85 | |
Zawód | Top management | 5,01% | 65 |
Pracownicy średniego szczebla | 13,68% | 94 | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 19,02% | 94 | |
Emeryci | 44,06% | 177 | |
Inni | 18,22% | 56 | |
Wykształcenie | Podstawowe | 56,28% | 122 |
Średnie | 28,55% | 96 | |
Wyższe | 10,16% | 89 | |
Inne | 5,00% | 39 |
Dołącz do dyskusji: „Kocham Cię Polsko!” straciło widzów, ale nadal lideruje