„Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych w 2014 roku. „Cała Ty” o 32 proc. w dół
W 2014 roku na pozycję lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników poradnikowych awansowała „Kobieta i Życie”, która zanotowała jedyny wzrost w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił magazyn „Cała Ty”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer) w 2014 roku wyniosła 354 797 egz. W porównaniu do poprzedniego roku zwiększyła się ona o 6,09 proc. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu. Rok wcześniej pismo to zajmowało miejsce drugie.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Na drugie miejsce z pierwszego spadły „Dobre Rady” (Grupa Burda). Średni wynik tego miesięcznika uplasował się na poziomie 344 316 egz., po spadku o 9,08 proc.
Ostatnią pozycję podium zajął „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,89 proc. do 322 586 egz.
Z kolei największy spadek zanotował magazyn „Cała Ty” (Phoenix Press), który w zestawieniu był szósty. Średnia sprzedaż ogółem tego miesięcznika zmniejszyła się bowiem o 32,32 proc. do 150 992 egz. Trzeba jednak dodać, że tytuł wszedł na rynek dopiero w lipcu 2013 roku (jego pierwszym numerem było wydanie sierpniowe).
Wirtualnemedia.pl | rok | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Kobieta i Życie | 439 514 | 354 797 | 354 797 | 459 814 | 334 442 | 334 422 |
Dobre Rady | 496 250 | 344 433 | 344 316 | 544 167 | 378 700 | 378 700 |
Świat Kobiety | 430 140 | 322 586 | 322 586 | 475 873 | 328 799 | 328 799 |
Poradnik Domowy | 418 609 | 303 449 | 303 269 | 435 684 | 309 524 | 309 498 |
Claudia | 361 953 | 213 555 | 213 395 | 412 627 | 257 222 | 257 101 |
Cała Ty | 297 403 | 150 992 | 150 992 | 461 020 | 223 109 | 223 109 |
Olivia | 228 295 | 142 677 | 142 665 | 290 770 | 169 198 | 169 104 |
W grudniu 2014 roku liderem (po awansie z miejsca czwartego) był „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w porównaniu do grudnia 2013 roku zwiększyła się o 18,76 proc. do 407 040 egz.
Na drugie miejsce spadła „Kobieta i Życie” (387 301 egz.; spadek o 10,16 proc.), natomiast na ostatnią lokatę podium (z pozycji wicelidera) spadły „Dobre Rady” (367 786 egz.; w dół o 9,99 proc.).
W tym ujęciu najwięcej straciła „Claudia” (Grupa Burda) - było to 16,84 proc. do 201 149 egz.
Wirtualnemedia.pl | grudzień | |||||
ZKDP | 2014 | 2013 | ||||
Tygodniki | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Świat Kobiety | 449 819 | 407 040 | 407 040 | 449 741 | 342 742 | 342 742 |
Kobieta i Życie | 445 124 | 387 301 | 387 301 | 469 915 | 431 251 | 431 101 |
Dobre Rady | 505 000 | 367 786 | 367 786 | 530 000 | 408 591 | 408 591 |
Poradnik Domowy | 435 294 | 331 180 | 331 155 | 440 040 | 378 072 | 378 072 |
Claudia | 317 000 | 201 149 | 201 149 | 391 247 | 241 877 | 241 877 |
Cała Ty | 250 025 | 188 188 | 188 188 | 384 100 | 208 361 | 208 361 |
Olivia | 224 970 | 132 395 | 132 395 | 244 956 | 145 802 | 145 802 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Kobieta i Życie” na czele miesięczników poradnikowych w 2014 roku. „Cała Ty” o 32 proc. w dół