Kino Polska TV za 32 mln zł kupuje od Agory 41 proc. akcji Stopklatki
Kino Polska TV zawarło z Agorą umowę kupna 41,14 proc. akcji Stopklatki (nadawcy kanału Stopklatka TV). Za akcje zapłaci 32,2 mln zł i stanie się większościowym akcjonariuszem spółki, natomiast Agora wychodzi z branży telewizyjnej.
W komunikacie giełdowym Kino Polska TV podało, że za jedną akcję Stopklatki zapłaci Agorze 7 zł. To znacznie mniej niż kurs giełdowy Stopklatki, który przez ostatnie trzy miesiące wynosił od 8 do 9 zł. W czwartek przed południem malał nawet o ponad 8 proc.
Jednocześnie Kino Polska TV zawarło z BZ WBK umowę dotyczącą kredytu w wysokości 32,2 mln zł, z którego środki zostaną przeznaczone na kupno akcji Stopklatki. Kredyt ma zostać spłacony do końca kwietnia 2023 roku.
Stopklatka jest nadawcą stacji Stopklatka TV dostępnej m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. W pierwszym kwartale br. firma zanotowała 5,92 mln zł wpływów ze sprzedaży (o 3 proc. mniej niż rok wcześniej) oraz 776 tys. zł straty netto (wobec 930 tys. zł straty w pierwszym kwartale ub.r.).
- Stopklatka TV idealnie pasuje do naszego portfolio, w którym przeważają kanały o tematyce filmowej. Dzięki telewizyjnym kompetencjom spółki Kino Polska kanał ten szybko wyrósł na lidera kanałów filmowych. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów naziemnych. Jako grupa, w perspektywie co najmniej roku, chcielibyśmy osiągnąć przynajmniej 3-procentowy udział grupy w oglądalności widowni komercyjnej w Polsce. Będziemy też rozwijać się na rynkach reklamowych w innych krajach, jak np. Czechy i Słowacja, gdzie już jesteśmy z podobną ofertą. Przy okazji dziękuję Agorze za kilka lat owocnej współpracy - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Stopklatka TV działa od ponad czterech lat, jest dostępna m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. Według danych Nielsen Audience Measurement w maju br. kanał miał 1,03 proc. udziału w rynku oglądalności, o 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Kino Polska TV inwestuje w naziemną telewizję cyfrową
Kino Polska TV kupno należącego do Agory pakietu 41,14 proc. akcji Stopklatki negocjowało od początku marca ub.r. Spółka miała już 41,5 proc. akcji Stopklatki.
- Jest to kolejny krok w kierunku implementacji i realizacji strategii grupy Kino Polska stania się jedną z pięciu największych grup medialnych w Polsce - uzasadniał wtedy Bogusław Kisielewski. - Pozwoli to znacząco podnieść wartość skonsolidowanych przychodów grupy i uzyskać szereg korzyści płynących z synergii w obszarze kosztów i możliwości integracji pewnych obszarów operacyjnych tego kanału i grupy Kino Polska, która w swoim portfolio ma kilkanaście kanałów o podobnej tematyce. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów DTT - dodał Kisielewski.
>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL
W styczniu br. Kino Polska TV za 10 mln zł kupiło od PIKE pozostałe 30 proc. udziałów spółki nadającej kanał Zoom TV, stając się jej jedynym właścicielem.
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Kino Polska TV zanotowała 30,74 mln zł (po wzroście o 7 proc. w skali roku) i 3,18 mln zł zysku netto (wobec 2,21 mln zł rok wcześniej). Polepszyły się wyniki stacji Filmbox i Kino Polska, natomiast Zoom TV zanotował 2,23 mln zł wpływów z reklam i 2,88 mln zł straty.
Agora wycofuje się z rynku telewizyjnego
Z kolei dla Agory sprzedaż akcji Stopklatki oznacza wycofanie się z segmentu telewizyjnego. Spółka pod koniec 2016 roku sprzedała Discovery Polska 48,9 proc. udziałów nadawcy stacji Metro, a we wrześniu ub.r. Discovery skorzystało z opcji przejęcia pozostałych 51,1 proc. udziałów, zapłaciło za nie 19 mln zł.
Prezes Agory Bartosz Hojka w marcu br. tłumaczył portalowi Wirtualnemedia.pl, że rynek telewizyjny jest skonsolidowany i bardzo konkurencyjny. - Zbudowanie sensownej pozycji wymagałoby dzisiaj kolosalnych inwestycji. Taka skala inwestycji może mieć sens dla firm, które prowadzą już rozległą działalność na tym rynku i mogą osiągnąć duże synergie - stwierdził.
W czwartek Agora podała, że według jej szacunków dzięki sprzedaży akcji Stopklatki osiągnie w bieżącym kwartale o 22,6 mln zł wyższy wynik netto.
W związku z transakcją z zasiadania w radzie nadzorczej Stopklatki zrezygnowali członkowie zarządu Agory Bartosz Hojka, Tomasz Jagiełło i Grzegorz Kania. Na ich miejsce powołani zostali Katarzyna Woźnicka, Loni Farhi, Alber Uziyel i Wiktor Dega.
Z kolei z zarządu Stopklatki odeszła Agnieszka Sadowska (od marca ub.r. członek zarządu Agory), zastąpiła ją Małgorzata Parczewska-Pałka, dyrektor finansowa Kino Polska TV.
W pierwszym kwartale br. grupa kapitałowa Agora zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 7,6 proc. do 278 mln zł oraz 9,7 mln zł zysku netto (wobec 6,1 mln zł straty rok wcześniej). W piątek zarząd firmy ma ogłosić jej nową długofalową strategię rozwoju.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV za 32 mln zł kupuje od Agory 41 proc. akcji Stopklatki
Dust your room, man!
Obejrzy wyniki, zyski i nie ośmieszaj się.