"Kevin sam w domu” dzisiaj w Polsacie i Interia.pl. Dotychczas film przyciągał nawet do 8,9 mln widzów
W czwartek 24 grudnia o 20.00 Polsat wyemituje kultowy film "Kevin sam w domu", który pokazuje od wielu lat w Boże Narodzenie. Produkcję będzie można oglądać także na stronie głównej Interia.pl.
Telewizja Polsat prawa do emisji filmu „Kevin sam w domu” (a także jego kontynuacji - „Kevin sam w Nowym Jorku”) pozyskała w 2000 roku. Obie produkcje na antenie stacji oglądać można było niemal co roku w okresie świąteczno-noworocznym.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Filmy na antenie Polsatu będzie można obejrzeć również w najbliższym czasie. „Kevin sam w domu” zostanie nadany w czwartek, 24 grudnia 2020 roku o godz. 20.00 oraz dzień później o 16.40. Z kolei emisję „Kevina samego w Nowym Jorku” zaplanowano na 1 stycznia 2021 roku o 20.00 i 3 stycznia o 12.45. Produkcje w najbliższych dniach nadane zostaną także na antenie Polsat Film.
Prawie 9 mln widzów
Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, najwyższą historyczną widownię w Polsacie „Kevin sam w domu” zgromadził 29 grudnia 2000 roku o godz. 20.00, wówczas produkcja w stacji emitowana była po raz pierwszy. Film obejrzało 8,90 mln widzów, co dało Polsatowi 50,26 proc. udziału w rynku telewizyjnym.
Drugie miejsce należało do nadanej dzień później o tej samej porze kontynuacji cyklu, czyli filmu „Kevin sam w Nowym Jorku”. Produkcja zgromadziła w Polsacie 8,69 mln oglądających (49,68 proc. udziału).
Kolejne dwa miejsca zajęły emisje filmów, które Polsat pokazał niemal rok później. „Kevina samego w Nowym Jorku” 22 grudnia 2001 roku śledziło 7,03 mln widzów, a „Kevina samego w domu” - 6,81 mln (15 grudnia 2001 roku).
Wszystkie dziesięć topowych emisji obu produkcji nadano w latach 2000-2008.
W zeszłoroczną Wigilię „Kevina samego w domu” oglądało w Polsacie 3,76 mln widzów, produkcja była najchętniej oglądaną pojedynczą audycją w Polsacie w zeszłym roku. Należy wziąć pod uwagę fakt, że w ciągu ostatnich 20 lat rynek telewizji w Polsce stawał się coraz bardziej rozdrobniony. Na przykład w 2000 roku w monitoringu NAM znajdowało się kilkanaście stacji, a łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” wynosił 81,5 proc., a w 2019 roku Nielsen monitorował niemal 200 stacji, a cztery główne anteny miały łączny SHR% na poziomie 36,3 proc.
- Trzeba pamiętać, że od czasu pierwszej emisji „Kevina” krajobraz telewizyjny uległ wielkiemu przeobrażeniu. Nadawcy telewizyjni zabiegając o naszą uwagę muszą dzielić się nią teraz z serwisami streamingowymi, które jednocześnie mogą stanowić dla nich dodatkowy kanał emisji. Jak wynika z danych Nielsena prawie pół godziny dziennie Polacy poświęcają na oglądanie treści wideo na urządzeniach cyfrowych, co stanowi dodatkowy czas oprócz 4 godz. spędzanych przed telewizorem. A w święta dobrego chcemy jeszcze więcej - komentuje Krzysztof Nożyński, client senior executive w Nielsen Media.
Kiedy w listopadzie 2010 roku w ramówce Polsatu na kolejny miesiąc zabrakło filmu o Kevinie, na Facebooku zaprotestowało przeciw temu prawie 50 tys. osób. W tej sytuacji nadawca zmienił ramówkę, przywracając do niej kultową produkcję. Nadany 25 grudnia „Kevin sam w domu” śledziło 4,13 mln widzów, a pokazaną dzień później powtórkę - 2,71 mln.
Do 1999 roku prawa do emisji „Kevina samego w domu” i „Kevina samego w Nowym Jorku” posiadał TVN. Stacja obie produkcje emitowała kilkukrotnie. „Kevin sam w domu” na antenie TVN najwięcej widzów zgromadził 24 grudnia 1999 roku (2,38 mln), a „Kevin sam w Nowym Jorku” - 6 stycznia 1998 roku (3,60 mln).
Aktualnie prawa do nadawania obu produkcji w Polsce ma również Canal+, który emituje filmy od czasu do czasu.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2019 roku wyniósł 9,85 proc.
Dołącz do dyskusji: "Kevin sam w domu” dzisiaj w Polsacie i Interia.pl. Dotychczas film przyciągał nawet do 8,9 mln widzów
Co cię obchodzi co ludzie oglądają? Każdy ogląda co chce a ten film jest dla całej rodziny przy którym można się pośmiać i spędzić czas. W tym filmie nie na treści, które by były nie dla dzieci wręcz przeciwnie. Jak nie Lubisz to nie oglądaj a innym ludziom daj spokój.