12 nowych kanałów w T-Mobile. Niektóre w jakości 4K
Operator telekomunikacyjny T-Mobile rozszerza ofertę Magenta TV. Klienci będą mogli korzystać z 12 nowych kanałów telewizyjnych. Zawarto m.in. umowę z firmą A+E Networks, która dotyczy dystrybucji History, History 2 i Crime+Investigation Polsat.
T-Mobile informuje o nowościach m.in. w aplikacji swojej usługi. Do oferty dołączyły: TVS (uniwersalny, 27 kanał), Romance TV (niemieckie seriale i filmy obyczajowe, 126), Active Family (zdrowy tryb życia i programy dokumentalne, 114), Fashion TV UHD (moda, 415), History (kanał historyczny, 516), History 2 (historia, 517), Crime+Investigation Polsat (programy reality i dokumentalne o zabójcach i przestępcach, 518), Love Nature 4K (kanał przyrodniczy, 519), Travelxp 4K (kanał podróżniczy, 520), Music Box Polska (kanał muzyczny, 611) i Mezzo (muzyka klasyczna, 612). Na razie operator nie zaktualizował strony internetowej. Nie wiadomo zatem w jakich pakietach pojawią się poszczególne nowości.
Umowa z A+E Networks
O podpisaniu umowy z T-Mobile poinformowała firma A+E Networks. Jej kanały zasilą najwyższy pakiet L, który przez pierwsze pół roku trwania umowy jest oferowany nowym klientom w cenie najtańszej opcji. Później opłata wynosi 100 lub 150 zł miesięcznie w zależności od tego czy decydujemy się na ofertę z usługami telefonii i internetu czy tylko internetem. Pakiet S z internetem kosztuje 70 zł.
- Cieszymy się, że możemy współpracować z T-Mobile Polska, aby zaoferować nasze kanały w nowej usłudze telewizyjnej tego operatora. Naszą ambicją w A+E Networks EMEA jest pozostanie liderem obecnej ewolucji cyfrowej i technologicznej. T-Mobile oferuje abonentom nowe, przystępne sposoby odbierania naszych treści i oferuje dostęp do naszego zróżnicowanego portfolio marek rozrywkowych - stwierdziła Izabella Wiley, SVP general manager w A+E Networks w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.
Rośnie zapotrzebowanie na kanały 4K
Z danych GfK wynika, że w 2022 roku najpopularniejsze były telewizory, które pozwalają na oglądanie treści w jakości 4K. Takie urządzenia nabyło 71 proc. kupujących (spadek o 6,5 proc.). 19,9 proc. konsumentów wybrało sprzęty HD Ready (wzrost o 26 proc.), 9 proc. Full HD (spadek o 5 proc.), a jedynie 0,18 proc. 8K (spadek o 12 proc.). 55-calowe telewizory wybrało 24 proc. konsumentów (spadek o 2,6 pp.), 40-43-calowe 22 proc. (wzrost o 2,4 pp.), 32-calowe 20 proc. (wzrost o 3,7 pp.), 65-calowe 14 proc. (spadek o 1,6 pp.). Z badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów wynika, że 25,2 proc. polskich odbiorców posiada telewizory 4K.
Polska wersja językowa Love Nature 4K pojawiła się na satelicie we wrześniu 2022 roku. Dwa tygodnie później stacja trafiła do oferty platformy cyfrowej Canal+. W grudniu zeszłego roku Love Nature 4K razem z MyZen TV 4K, Museum TV 4K i Travelxp 4K dołączył także do platformy cyfrowej Polsat Box. Poza wspomnianymi wcześniej stacjami to na przykład Canal+ Box 4K, Eleven Sports 1 4K, Ultra TV 4K, InUltra, Filmax 4K czy wPolsce.pl 4K.
Duże koszty emisji satelitarnej 4K i chęć rozwoju własnych serwisów streamingowych powodują, że na platformach typu Netflix, Disney+, HBO Max, Amazon Prime Video, Canal+ online, Player, Polsat Box Go, TVP VOD, treści Ultra HD jest znacznie więcej. Dopiero w 2024 roku TVP 4K może zostać reaktywowany jako regularny kanał. Polsat, ani TVN nie zdradzają czy zamierzają stworzyć takie stacje.
Dołącz do dyskusji: 12 nowych kanałów w T-Mobile. Niektóre w jakości 4K
Jeśli dodadzą te kanały a cena się nie zmieni, T-Mobile będzie mieć najlepszą ofertę światłowodu z tv.