Nadawca History i History 2 wprowadza darmowe kanały do Europy
Firma Amagi, dostarczająca nadawcom rozwiązania chmurowe do nadawania kanałów telewizyjnych, nawiązała współpracę z oddziałem A+E Networks na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. Nadawca History, History 2 i Crime+Investigation Polsat będzie mógł dzięki porozumieniu zaoferować trzy bezpłatne stacje w Wielkiej Brytanii.
A+E Networks coraz więcej inwestuje w kanały typu FAST, czyli oferowane w streamingu za darmo stacje, emitujące reklamy. W Stanach Zjednoczonych firma uruchomiła już m.in. Skills + Thrills (programy rozrywkowe, reality i dokumentalne), Lively Place (produkcje lifestylowe, poświęcone celebrytom i modzie) oraz Crime 360 (programy i seriale kryminalne). Teraz celem A+E Networks jest wprowadzenie kanałów FAST na europejskie rynki.
Stacje pojawią się na wszystkich wiodących platformach FAST
W ofercie darmowych kanałów przeważnie pojawiają się starsze sezony produkcji, które są emitowane w płatnych stacjach. A+E Networks chce, żeby dzięki współpracy z Amagi, bezpłatne stacje trafiły do wszystkich wiodących platform FAST na rynku brytyjskim.
- Współpraca z liderem rynku, takim jak Amagi, pozwali nam szybko zyskać na nowej technologii nadawania, aby skutecznie dostarczać nasze treści na najbardziej popularne platformy FAST - stwierdził Matthew Westrup z A+E Networks EMEA. Firma działa w ponad 100 krajach świata. - Jesteśmy dumni z tego, że zostaliśmy partnerem technologicznym A+E Networks EMEA. Umożliwiając im ekspansję na platformach FAST, nie tylko zapewnimy im nowych widzów i dodatkowe przychody, ale także wzbogacimy ekosystem FAST o najwyższej jakości treści od jednego z wiodących nadawców na świecie - stwierdził Srinivasan Ka, współzałożyciel Amagi.
Amagi dostarcza kanały linearne do ponad 40 krajów na całym świecie. Firma działała dotychczas głównie na rynku amerykańskim. Lista klientów obejmuje: ABS-CBN, AccuWeather, Cinedigm, Cox Media Group, Crackle Plus, Fremantle, Gannett, Gusto TV, NBCUniversal, Tastemade, The Roku Channel i Vice Media.
W Polsce FAST dopiero „raczkuje”
Choć w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej można oglądać tysiące kanałów FAST, to na razie oferta dla polskich widzów jest bardzo ograniczona. Jesienią chiński producent telewizorów uruchomił Xiaomi TV+. W serwisie są oferowane jedynie anglojęzyczne stacje poświęcone muzyce, podróżom czy niszowym sportom.
Południowokoreańscy producenci elektroniki nie uruchomili wciąż nad Wisłą usług Samsung TV Plus i LG Channels. Polacy mogą jednak korzystać z platformy Rakuten TV, która poza możliwością wypożyczenia filmów (TVOD) oferuje też darmowe treści (AVoD) i FAST z reklamami. Niedawno firma uruchomiła dwa kanały filmowe w języku polskim. Jeden pokazuje starsze westerny, drugi niszowe filmy. Ponadto w ofercie dostępnych jest szereg stacji w języku angielskim, m.in. muzyczna Clubbing TV czy też informacyjne EuroNews oraz Bloomberg.
Dołącz do dyskusji: Nadawca History i History 2 wprowadza darmowe kanały do Europy